اقتصادی 13:04 - 30 مهر 1397
مدیرعامل تسلاموتورز به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد فناوری خودروهای کاملا خودران را فعلا از گزینه‌های موجود برای تولید خودرو حذف کرده و کنار بگذارد.

تسلاموتورز قید خودروهای کاملا خودران را زد!

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش استقبال از خودروهای خودران و تلاش شرکت‌های خودروسازی برای توسعه این فناوری، حالا ایلان ماسک بعنوان مدیرعامل تسلاموتورز که خود یکی از پیشگامان گسترش و بکارگیری فناوری وسائل نقلیه خودران و بدون نیاز به راننده بوده است، اعلام کرده که می‌خواهد به طور موقت فناوری خودران را از خط تولید خودروهای خود حذف کند.  

تسلاموتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می شود که فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، حالا به نظر می‌رسد که قصد دارد قید توسعه فناوری خودروهای کاملا خودران را بزند چراکه به گفته مقام ارشد این خودروساز، خودروهای بدون نیاز به راننده هرچقدر هم که هوشمند باشند، با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبروست و احتمال آنکه در آینده ای نه چندان دور از لحاظ اخلاقی برای آینده بشریت مشکل ایجاد کرده و تهدید آفرین باشد، زیاد است بنابراین نباید بر روی توسعه و تولید خودرو و وسائل نقلیه کاملا خودران و بدون نیاز به راننده تمرکز کرد و به قدم گذاشتن چنین خودروهایی به جاده های کشورهای مختلف نباید چندان امیدوار بود.

چندی پیش بسیاری از دانشمندان و تحلیلگران فعال در حوزه تکنولوژی و خودروسازی در نامه ای بلندبالا از تمامی شرکت های خودروسازی در جهان درخواست کرده بودند که توسعه فناوری وسائل نقلیه خودران و بدون نیاز به راننده بسیار خطرآفرین خواهد بود چراکه فناوری های نوین بکاررفته در این خودروها همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هرچقدر هم که هوشمند باشند، باز به هنگام تصمیم گیری برای توقف و جلوگیری از برخورد با موانع و عابران پیاده بخصوص در مواقع خاص و اضطراری با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

بر اساس گزارش وب سایت theverge،   خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.

انتهای پیام


9950773
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است