سیاسی 07:28 - 25 آذر 1397
حسن بیگی:
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که جلسه شورای امنیت برای بررسی تعهدات ایران در اجرای برجام شکست بزرگی برای آمریکا بود، گفت: آمریکا روز به روز منزوی تر و ایران به کشوری مقتدر تبدیل می شود.

جلسه شورای امنیت برای بررسی پایبندی ایران به برجام شکست بزرگی برای آمریکا بود

ابوالفضل حسن بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه شورای امنیت درباره گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره پایبندی ایران به قطعنامه ۲۲۳۱ و اجرای تعهداتش در برجام، اظهار کرد: شرایط کنونی آمریکا به گونه‌ای است که ترامپ مجبور به یک سلسله اقدامات ویژه‌ شده است که همه این اقدامات تبدیل به خودزنی ترامپ شده است. در شرایطی که آمریکا در رسیدن به اهدافش ناکام مانده است، جمهوری اسلامی ایران با صداقت و حساسیت ویژه‌ای نسبت به اجرایی شدن برجام به وظایفش عمل کرده است.

وی افزود: اجرای تعهدات ایران در کنار بدعهدی آمریکا باعث شده است که همه از آمریکا به نام دولت "دروغگو" نام ببرند و راهکاری را برای آمریکا باقی نگذارند. شاهد هستیم که روز به روز آمریکا منزوی تر شده و در مقابل جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی تبدیل به کشوری مقتدر شده که در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا ایستاده و مقابله کرده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که آمریکا در منطقه و سطح بین‌الملل منزوی شده است، گفت‌: بعد از قتل جمال خاشقجی، آمریکایی ها برای پایمال کردن خونش به دنبال انتساب دروغ‌هایی به جمهوری اسلامی ایران هستند آن هم در شرایطی که رژیم صهیونیستی نشان داده که قدرت ایستادگی را حتی در مقابل مردم غزه ندارد و سر تسلیم فرود آورده است.

وی افزود: از سوی دیگر آمریکا بعد از ۴۰ سال حمایت بدون منطق از عربستان عملا در جنگ یمن هم شکست خورده است. همه نقشه‌های پوشالی اش راهی جز شانتاژ و عملیات روانی و فرافکنی برای آمریکا باقی نگذاشته است. حال این که علی‌رغم تمامی تلاش ها ایران به کشوری قدرتمند در منطقه و بازیگری صادق در جهان تبدیل شده است.

حسن بیگی با بیان این که روز به روز باطل بودن نقشه‌های ترامپ هویدا می‌شود، از طرف دیگر روز به روز جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر تبدیل می‌شود و آمریکا هم منزوی‌تر شده است. دیگر جهان تک قطبی نیست، بلکه چند قطبی شده و حتی کشورهای همسو با آمریکا موافق نقشه‌های ترامپ نیستند.

انتهای پیام


10001026
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منصوری گفت: هیچ اقدام مشخصی برای مهار وضعیت غزه نه تنها به صراحت مطرح نمی‌شود بلکه عملی هم انجام نشده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای نگهبان از تأیید صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی این شورا خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» به تازگی تصویری از قاب شبکه خبر منتشر شده که در زیرنویس آن ادعا شده فردی به نام دکتر رضا جباری در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان به پیروزی رسیده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان شفا در نوار غزه و اشغال آن را شدیدا محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اهمال در تامین امنیت غذایی جامعه را تخلف و خسارت غیرقابل جبران تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای نگهبان از صحت انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی حوزه‌های انتخابیه خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در آستانه حلول سال نو خورشیدی، فرمانده کل ارتش ایران دل‌نوشته‌ای برای قدردانی از سربازان در حراست از حدود و ثغور مرز‌های ایران اسلامی منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رایزن حقوق بشر نمایندگی ایران در سازمان ملل در ژنو گزارش ادعایی جاوید رحمان را یک طرفه و گمراه کننده خواند و سازوکار نظارتی بر حقوق بشر ایران را غیرقابل توجیه و مغرضانه برشمرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است