وبگردی 22:04 - 04 خرداد 1394
تیمی از مهندسان انگلیسی، هدست واقعیت مجازیFlow VR را طراحی کرده‌اند که با نمایش تصویری مجازی از افق به مسافران کمک می‌کند بر پرواززدگی در طول پرواز غلبه کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری آفتاب ، تیمی از مهندسان انگلیسی یک هدست واقعیت مجازی طراحی کرده‌اند که به مسافران کمک می‌کند بر پرواززدگی در طول پرواز غلبه کنند.

 

هدست Flow VR که توسط شرکت Flow IFE طراحی شده، به مسافران یک تصویر مجازی از افق را ارائه می‌کند که از حرکت هواپیما تقلید می‌کند.

 

این دستگاه می‌تواند به قطع ارتباط بین چشم و حس تعادل در گوش داخلی فرد کمک کرده و از حالت تهوع در زمان پرواز جلوگیری کند. این سیستم همچنین می‌تواند برای مسافران تصاویر سه‌بعدی باکیفیت از مقصدشان را نمایش دهد که زمان روز را بازسازی کرده و به فرد در خو گرفتن به منطقه زمانی جدیدش کمک می‌کند.

 

نمونه اولیه این هدست در نمایشگاه بین‌المللی هواپیما در هامبورگ ارائه شد. هدست Flow VR از شتاب‌سنج‌ها برای تشخیص حرکت هواپیما و نمایش یک خط افق استفاده می‌کند که با حرکت همراهی می‌کند. هشدارهای خدمه پرواز نیز می‌تواند روی نمایشگر به نمایش درآمده و به مسافران در زمان استفاده از هدست برای تماشای فیلم یا بازی اطلاع‌رسانی کند.

 

انتظار می‌رود که قیمت این هدست‌ها بین 300 تا 500 دلار باشد.

 

البته هدست‌های واقعیت مجازی در حال حاضر به بخشی از سیستم تفریحی درون پروازی هواپیماها تبدیل شده‌اند. شرکت هواپیمایی کانتاس اولین خط هوایی بود که هدست‌های واقعیت مجازی را به مسافران بخش درجه‌یک پرواز خود ارائه کرد.

 

برای سال‌ها، هدست‌های واقعیت مجازی از مشکلات تهوع ناشی از حرکت برخوردار بودند زیرا گرافیک آن‌ها نمی‌توانست با حرکت کاربران همگام شود؛ اما دستگاه‌های جدید با استفاده از گرافیک و نرخ سریع‌تر بازآوری نمایشگر توانسته‌اند بر این مشکل غلبه کنند.

 

همچنین پژوهش اخیر دانشگاه پوردو نشان داد که قرار دادن بینی مجازی انسان در یک تصویر واقعیت مجازی می‌تواند به کاهش احساس تهوع کمک کند.





   

هدستی برای از بین بردن حالت تهوع در طول پرواز





انتهای پیام/


6443531
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کوکو سیب زمینی مکزیکی غذایی خوشمزه، تنده و خیلی خوش عطر و بو است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی دیگر از پیامد‌های جذاب نسبیت زبانی، نقشی است که زبان در شکل دادن به چگونگی درک افراد مختلف از اطلاعات دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از قطعات فوق ایمنی در خودرو، ترمز است در مواردی احتمال دارد لنت ترمز تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد و با ارتعاش صدایی گوش خراش سبب ایجاد مزاحمت گردد. 
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تسلا نابغه بزرگ قرن، با بهره‌گیری از ترفند‌هایی ساده، قوانین سنتی را زیرپا گذاشت و طولانی‌تر از آنچه تصور می‌شد زندگی کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» خوردن انواع دسر‌های خوشمزه باعث می‌شود تا در مهمانی‌ها و جمع خانوادگی برای شما لحظاتی شیرین و آرامش‌بخش به ارمغان آورد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» آشنایی بیشتر با محبوب‌ترین بازی‌های فکری در جهان که برای سرگرم‌شدن در دورهمی‌ها همیشه هیجان و جذابیت‌های خاص خود را دارند و باعث تقویت ذهن و حافظه هم می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» آخرین دستاوردهای باستان‌شناسی ایران، درحالی برای نخستین‌بار رونمایی شد، که با اعلام نتیجه مطالعه‌ها و آزمایش‌های انجام‌شده، تاریخ ایران با تحولاتی مواجه شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در برخی از سال‌ها ممکن است ماه رمضان با امتحانات دانش آموزان و دانشجویان همزمان باشد لذا برای بهره بردن از فواید این ماه و همزمان رسیدن به برنامه درسی لازم است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مهیار کلاس اول دبستان که بود، یک شب به من گفت مامان مگر نمی‌گویید شهدا زنده هستند؟ فقط یک بار به بابا بگویید بیاید مدرسه و من بابام را به بچه‌ها نشان بدهم، بعد دوباره برگردد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» گردشگری مذهبی به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر مجموعه‌های صنعت بزرگ و متنوع گردشگری جهانی از جایگاه ویژه‌ای در رشد اقتصادی کشورها به ویژه نواحی روستایی برخوردار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است