اقتصادی 15:05 - 02 مرداد 1393
خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: عدم ارائه راهکار قطعی در خصوص شناسایی و درمان پدیده زوال درختان بلوط در منطقه زاگرس طی پنج سال گذشته قابل تامل و مایه تاسف است چراکه در این مدت جنگل های بلوط دچار خسارات زیادی شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈهوشنگ بازوندˈ روز پنجشنبه در نخستین جلسه کارگروه احیا و حفاظت از جنگل های استان، افزود: برغم بروز این پدیده در سال 88، تاکنون یک راهکار اصلی برای شناسایی مشکل و رفع آن ارائه نشده و در این خصوص تنها یک کمیته با یک چارچوب کلی تعریف و تشکیل شده است.



وی با بیان اینکه در مناطق زاگرس نشین، جنگل به عنوان یک سرمایه عظیم محسوب می شوند، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی در این سال ها به یک اجماع کلی در خصوص زوال بلوط دست نیافته که همین امر موجب شده تاکنون اتفاق خاصی در لرستان و کشور در خصوص کنترل و درمان این بیماری رخ ندهد.



استاندار لرستان همچنین با اشاره به حجم بالای گزارشات ارائه شده در این خصوص، گفت: برخی گزارش ها نیز اغراق آمیز و غیرقابل استناد است که باید در این خصوص راستی آزمایی صورت گرفته و کار کارشناسی انجام شود.



وی با بیان اینکه ارائه این گزارش ها موجب بروز انحراف در مسیر اصلی کار و ایجاد نگرانی در مردم می شود، ادامه داد: کمیته تخصصی بررسی زوال بلوط لرستان باید تا 45 روز آینده طرح جامعی در این خصوص ارائه دهد در غیر اینصورت این روند با دعوت از کارشناسان مراکز تحقیقاتی و بخش خصوصی پیگیری خواهد شد.



بازوند افزود: در پنج سال گذشته به حد کافی در خصوص این معضل و مقابله با مشکل جنگل های زاگرس شعار داده شده و حساسیت ایجاد کرده اند و امروز زمان ارائه راهکار و جلوگیری از گسترش این پدیده است.



به گفته وی، دولت نیز به تازگی 250 میلیارد ریال اعتبار برای این مقابله با این بیماری اختصاص داده که با توجه به اینکه لرستان دومین استان در خصوص گستردگی پدیده زوال بلوط است، میزان قابل توجهی از این اعتبار به این استان اختصاص داده خواهد شد.



استاندار لرستان، نقش مردم و بخش خصوصی را در حفاظت از عرصه های طبیعی و جنگلی بسیار مهم دانست و گفت: دراین زمینه لازم است، سازمان منایع طبیعی و آبخیزداری باید عوامل انسانی تخریب جنگل ها از جمله توسعه، چرای بی رویه دام، آتش سوزی، قاچاق زغال و گونه های گیاهی را بر حسب درصد دقیق خسارت های وارده، اعلام کند.



7269/1625

انتهای پیام /*






4316772
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز اول اردیبهشت، شاخص کل بورس ۳۴ هزار و ۱۸ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس شاهد کاهش حق الزحمه های نجومی از سوی مشاوران املاک کشور بودیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر بورس‌ها از بازگشت دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی خود خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس هم اکنون به محدوده ۲.۱۷۰.۰۰۰ رسیده و انتظار داریم از همین محدوده حمایت شده و روند صعودی جدیدی را آغاز کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اختصاص تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی زمینه را برای افزایش بیشتر متقاضیان مسکن افزایش می دهد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تسلا در پی بروز نقصی از پدال گاز خودرو‌های سایبرتراک که خطر تصادف را افزایش می‌دهد، بیش از ۳ هزار خودرو از این مدل را فراخوان می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به شکل کامل کاغذ را از کروکی‌ها تا پایان خرداد با همکاری فراجا حذف می‌کنیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است