اقتصادی 04:19 - 02 آبان 1397
خبرگزاری ایسنا قیمت مرغ آرام گرفت
رییس اتحادیه مرغ و ماهی گفت: قیمت گوشت مرغ در چند وقت اخیر تغییری نداشته و نوسانات آن بسیار محدود بوده است.

قیمت مرغ آرام گرفت

مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تصمیم اخیر گمرک مبنی بر ممنوعیت صادرات نهاده‌های دامی با تاکید بر این‌که تا به این لحظه قانون ممنوعیت صادرات خوراک دام به فعالان این حوزه اعلام نشده است، گفت: ممنوعیت صادرات خوراک دام با توجه به اینکه ایران واردکننده خوراک دام محسوب می‌شود، منطقی است.

وی ادامه داد: اگر از صادرات خوراک دام جلوگیری شود و تولید داخلی توان آن را داشته باشد که نیاز بازار داخلی را پوشش دهد، از میزان واردات این محصول کاسته خواهد شد. در شرایط فعلی حجم قابل توجهی از نیاز خوراک دام کشور از طریق واردات تأمین می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی خاطرنشان کرد: تصمیم اخیر به صورت مستقیم و قطعی بر کاهش قیمت مرغ مصرفی خانوار تأثیر ندارد زیرا تغییر قیمت مرغ در وهله اول به میزان عرضه و تقاضا در بازار بستگی دارد و در مراحل بعدی نرخ نهاده‌های دامی در فرآیند تولید و پرورش مرغ تأثیرگذار است.

یوسف‌خانی ادامه داد: اگر میزان تولید داخلی نهاده‌های دامی توان پاسخگویی به نیاز بازار را داشته باشد قیمت آن به مراتب ارزان‌تر از واردات است که در آینده این موضوع بر قیمت تمام شده مرغ گوشتی تاثیرگذار خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که روند قیمت گوشت مرغ در روزهای اخیر چگونه بوده است، گفت: قیمت مرغ در یک ماه اخیر دارای نوسان خاصی نبوده و تغییر قیمت در محدوده کیلویی ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان بوده است و هر کیلو مرغ برای مصرف‌کننده ۹۸۰۰ تومان است.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در رابطه با روند افزایشی قیمت ماهی از ابتدای سال به دلیل کم‌آبی و کاهش بارش باران و شرایط حال بازار ماهی، بیان کرد: قیمت انواع ماهی اندکی کاهش یافته است اما در مجموع در سال جاری قیمت ماهی نسبت به سال گذشته با رشدی در حدود ۵۰ درصد مواجه شده است.

وی تاکید کرد: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، تقاضای خاصی برای ماهی در سال جاری نبوده است.

در ماه‌های اخیر به واسطه نوسان قیمت دلار، نرخ خوراک دام رشد قابل توجهی کرد و نوسان عرضه و تقاضا برای مرغ قیمت این گوشت را دستخوش تغییر کرد و حتی کار را به جایی رساند که برای قیمت گوشت مرغ نرخ مصوب در نظر گرفتند اما میزان عرضه و تقاضا آنچنان توجهی به قیمت‌گذاری رسمی ندارد و در حال حاضر قیمت مرغ در بازار مصرف بنابر شرایط عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

این نوسان قیمت در حالی رخ داد که اکثر فعالان حوزه پرورش مرغ بر این باورند که رشد قیمت خوراک دام، دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت مرغ است و عرضه مرغ با قیمتی کمتر از کیلویی ۸۰۰۰ تومان برای آن‌ها صرف ندارد. در این بین و بعد از ماه‌ها گمرک ایران اعلام کرده که صادرات خوراک دام ممنوع شده و این در حالی است که ایران به عنوان واردکننده خوراک دام شناخته می‌شود.

انتهای پیام


9952551
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در برابر تقاضا، نوسانی در بازار مرغ ایام پرتقاضای ماه رمضان نخواهیم داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی گفت: گرچه قرار بود تا پایان سال گذشته ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی رفع تداخل شوند، اما بدلیل نقض عکس‌های هوایی و نقشه‌های منابع طبیعی تا پایان سال گذشته تنها ۶۸ درصد اراضی رفع تداخل شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: براساس آخرین آمار سطح زیرکشت زعفران در کشور ما ۱۳۳ هزارهکتار است که با افزایش عملکرد در هکتار، امکان تولید هزارتن محصول در کشور ما وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در ماه‌های اخیر، بیش از ۴۵ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۲۲ درصد آن از طریق واردات تامین می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین پروژه‌های مسکن ملی در شهر جدیدپردیس خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است