اقتصادی 14:09 - 26 مهر 1396
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای نظام‌نامه پیوست در قراردادهای مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد.

برقراری پیوستی جدید در قراردادهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

به گزارش ایسنا، امیرحسین دوایی در نشستی با موضوع تبیین نظام‌نامه پیوست فناوری با بیان اینکه برخی قوانین و مقررات با هدف حمایت دولت از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وضع شد، اما در عمل مانع فعالیت این حوزه‌ها می‌شد، گفت: در زمانیکه ممنوعیت ورود کالا از خارج از کشور را مبنی بر عدم تولید در داخل می‌دانستند همه می‌گفتند که چگونه می‌شود که این همه کالا وارد شود و ما بتوانیم با آن رقابت کنیم، اما حالا با تصویب این نظام‌نامه ما سعی در حل این مشکل کردیم.

وی در توضیح و معرفی نظام‌نامه پیوست فناوری اطلاعات، توضیح داد: نظام‌نامه پیوست فناوری در واقع فرمولی جا افتاده است که هر کاری را در جوار قرارداد بین‌المللی و کلان ملی پیش می‌برد. این پیوست به طور طبیعی تولید محصولات داخلی را ممکن می‌سازد. از بین قواعد این نظام‌نامه می‌توان به لزوم استفاده از نیروی ایرانی، مواد داخلی، ‌ سعی در بومی کردن شرکت‌های خارجی و تامین نگهداری آنها در داخل کشور اشاره کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توضیح سازوکار این نظام‌نامه نیز بیان کرد: پیوست فناوری در واقع جزئی از قرارداد است. اگر این نظام‌نامه در قرارداد نباشد نمی‌تواند تقاضای ترک قرارداد مورد بررسی بگیرد و در واقع شورای اقتصاد باید ترک تشریفات را پس از تایید پیوست فناوری تایید کند. پیوست فناوری در واقع شرح خدماتی اضافه بر پایه قرارداد بستن است.

دوایی ادامه داد: طبق این پیوست مجری طرح‌های بزرگ مختارند در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سرمایه‌گذاری داشته و یا نداشته باشند، اما نقطه الزام‌آور آنجاست که ما بستن قرارداد یا نبستن قرارداد را به لحاظ قیمتی و هزینه‌ای که برای شرکت‌ها دارد را از آنها مطالبه می‌کنیم و سپس در مناقصه نهایی آن را لحاظ می کنیم یعنی به عبارتی ما با استفاده از ابزارهای قانونی خود آنها را ملزم به استفاده این کار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر این شرکت‌ها استفاده از مواد اولیه داخلی را در دستور کار قرار دهند با انجام محاسباتی که با نظارت کمیته فنی و بازرگانی صحت آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد در روز مناقصه شرکتی را در اولویت قرار می‌دهند که هزینه کمتری را به ما پیشنهاد دهد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان با اشاره به اینکه حجم عظیمی از قراردادهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در خارج از حوزه وزارت ارتباطات منعقد و انجام می‌شود، گفت: ما از این شرکت‌ها حجم زیادی را نمی‌توانیم در حوزه مصوبات تولید داخلی خارج کنیم. ما اگر می‌خواهیم در این زمینه کاری کنیم باید با ابزار تعرفه‌ها در آن حوزه‌ها در جهت تولید داخلی تاثیر بگذاریم، همچنین ابزارهای مقرراتی را نیز در اختیار داریم.

انتهای پیام


9484302
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز صادر کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است