اقتصادی 12:10 - 23 بهمن 1394
همزمان با آغاز مذاکرات ایران و آفریقای جنوبی برای ساخت پالایشگاه نفت، معاون وزیر نفت از ادامه مذاکرات به منظور ساخت پالایشگاه ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نفت در اسپانیا خبر داد.

برنامه پالایشگاه‌سازی ایران در اروپا
به گزارش فرهنگ نیوز، عباس کاظمی با بیان اینکه خرید سهام و یا ساخت پالایشگاه‌های نفت یکی از سیاست‌های ایران در دوران پساتحریم است، گفت: تامین امنیت بلندمدت برای عرضه نفت خام صادراتی ایران مهمترین دلیل اجرای این سیاست جدید خواهد بود.
 
معاون وزیر نفت با تایید مذاکرات جدید نفتی انجام شده بین ایران و اسپانیا به منظور مشارکت در ساخت یک پالایشگاه نفتی در این کشور، تصریح کرد: یک شرکت اسپانیایی پیشنهادی ارائه کرده و حاضر است با سرمایه‌گذاری مشترک نسبت به ساخت یک پالایشگاه در این کشور اروپایی اقدام کند.
 
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه  در صورت توافق نهایی قرار است خوراک نفت خام این پالایشگاه توسط ایران تامین شود، اظهار داشت: پالایشگاهی که محور مذاکره با طرف اسپانیایی بوده از ظرفیت ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام برخوردار است.
 
این مقام مسئول با اشاره به تمایل ایران برای مشارکت در ساخت پالایشگاه نفت در اسپانیا، خاطرنشان کرد: شرایط ساخت این پالایشگاه مشترک نفت موجه تر بوده زیرا ساخت پالایشگاه یک فرصت بکر است.
 
«خوزه مانوئل گارسیا مارگالو» وزیر امور خارجه اسپانیا هم اخیرا در گفتگویی از انجام مذاکراتی با ایران به منظور ساخت یک پالایشگاه نفت خبر داده و تاکید کرده است: مادرید ساخت پالایشگاه نفت با مشارکت ایران به جای شرکت روس نفت روسیه را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
در صورت توافق ایران و اسپانیا، یک پالایشگاه جدید نفت در «آندولس» استان کادیز این کشور اروپایی احداث خواهد شد که نخستین اقدام ایران برای پالایشگاه سازی در اروپا به شمار می‌رود.
 
پالایشگاه سازی؛ محور مذاکرات ایران-آفریقای‌جنوبی
 
در کنار مذاکرات نفتی ایران و اسپانیا، پس از توافق تهران و پرتوریا به منظور ازسرگیری صادرات نفت خام، دور جدید مذاکرات ایران و آفریقای جنوبی به منظور ساخت، بازسازی و نوسازی برخی از پالایشگاه‌های نفت این کشور آغاز شده است.
 
بر این اساس اخیرا پیشنهاد ساخت یک پالایشگاه نفت خام ۲۰۰ هزار بشکه‌ای در مذاکرات ایران و آفریقای جنوبی مطرح شده و به نظر می‌رسد دور جدید گفتگوها به منظور توافق نهایی درباره پالایشگاه‌سازی در این کشور آفریقایی کلید خورده است.
 
حمید شریف رازی مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران هم با تایید مذاکرات انجام شده با آفریقای جنوبی به منظور ساخت پالایشگاه نفت، گفت: هم اکنون با طرف آفریقای جنوبی در حال مذاکره برای ساخت یک پالایشگاه نفت ۲۰۰ هزار بشکه‌ای هستیم.
 
این در حالی است که اخیرا عباس کاظمی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اعلام کرده است: پیشنهادی به منظور بازسازی و انجام تعمیرات اساسی برخی از پالایشگاه‌های نفت آفریقای جنوبی ارائه شده است.
 
یکی از سیاست‌های ایران در دوران پساتحریم به منظور تامین بلندمدت امنیت عرضه نفت خام صادراتی کشور خرید سهام و یا ساخت پالایشگاه‌های نفت خام در کشورهای مختلف جهان است.
 
بر این اساس شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران از انجام مذاکراتی با برزیل، آفریقای جنوبی، سیرالئون، مالزی، اندونزی و هندوستان برای خرید سهام و یا ساخت پالایشگاه‌های جدید نفتی خبر داده‌ است.
 
 

7676263
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی فرسوده در مرحله نوسازی است که با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت مردمی به مرحله بهره‌برداری رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت اعتبار با بهره کمتر از ۱۰ درصد باید به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی ‏- ریالی» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیل در سیستان و بلوچستان مشکل ۳۸۰ روستا رفع شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: باید معافیت ها را هدفمند کنیم و تاثیر معافیتی را که اعمال می کنیم در حوزه مورد نظر ببینیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: امسال عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۴ میلیون هکتار باید اجرا شود که نیازمند ۳ تا ۳.۵ همت اعتبار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است