استانی 23:59 - 09 اسفند 1398
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی:
ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: هجوم‌ ملخ ها ۷۰ هزار هکتار از سطح سبز مزارع نیشکر را تهدید می کند.

خطر ملخ ۷۰ هزار هکتار از اراضی نیشکری را تهدید می‌کند

عبدعلی ناصری در جلسه مقابله با هجوم ملخ ها به خوزستان که شامگاه ۹ اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۷۰ هزار هکتار سطح سبز در مزارع نیشکر استان وجود دارد که در حال حاضر خطر هجوم ملخ ها آن‌ها را تهدید می‌کند

به گزارش ایسنا، وی افزود: این سطح از مزارع اگر مورد هجوم‌ ملخ ها قرار بگیرند، می تواند خسارت جدی به مزارع نیشکر استان وارد کند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه سال گذشته نیز شاهد هجوم ملخ صحرایی به مزارع استان بودیم، تصریح کرد: این ملخ ها به مزارع نیشکر نرسیدند اما ملخ های آسیایی پس‌ از تخلیه آب سیلاب از مزارع نیشکر، به ۷ کشت و صنعت نیشکری استان حمله و خسارت هایی را به مزارع وارد کرد.

ناصری عنوان کرد: در این زمینه با کانون کوبی های انجام‌شده توانستیم با این آفت مبارزه کنیم تا شاهد کمترین خسارت ها در زمینه هجوم‌ ملخ آسیایی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار پایش هجوم ملخ ها در مزارع نیشکر ادامه دارد و امیدواریم شاهد هجوم این ملخ ها به مزارع نیشکر استان نباشیم.

انتهای پیام


10418200
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است