استانی 11:24 - 29 مهر 1399
رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمانشاه:
ایسنا/کرمانشاه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بااشاره به رسیدگی و مختومه شدن بیش از 65 درصد از پرونده‌های مسن موجود در دادگستری استان، گفت: طبق برنامه ریزی‌ها تا پایان آبان امسال دیگر پرونده مسنی در دستگاه قضایی استان نداریم.

تاپایان آبان دیگر پرونده مسنی نداریم

بهمن مرادیفر، امروز(29 مهر) در حاشیه افتتاح شعب دادیاری دادسرای انتظامی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رویکردهای مهمی که در دادگستری استان همواره آن را مورد توجه قرارداده‌ایم، بحث پیشگیری است که آن را مقدم بر کارها می‌دانیم.

وی تصریح کرد: معتقدیم اقدامات ما باید در جهتی باشد که تاحد امکان قضازدایی کنیم و تاجایی که ممکن است مردم متحمل هزینه‌های دادرسی نشوند و به سمت دستگاه قضایی نیایند.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: براین مبنا در شرایط فعلی با همین رویکرد پیشگیرانه یک مدیریت علمی را در دادگستری استان در پیش گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: همچنین تلاش داریم تا علاوه بر مجموعه دستگاه قضایی، مقوله پیشگیری از وقوع جرم را به آستانه و درگاه ذهنی همه مدیران استان بکشانیم، چراکه باور داریم پیشگیری مقدم بر واکنش سزاگرایانه خواهد بود.

مرادیفر در ادامه به تشریح وضعیت پرونده‌های موجود در دادگستری استان هم پرداخت و گفت: طبق آمارها طی سال گذشته 16 هزار پرونده را از موجودی‌ پرونده های دادگستری استان کم کرده‌ایم.

وی افزود: در فاصله شهریور سال گذشته تا شهریور امسال هم جمعا نزدیک به 20 درصد از پرونده‌های موجودی ما کم شده که رقم بالایی است و نشان می‌دهد فعالیت‌های خوبی در امر پیشگیری و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها انجام شده است.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب استان در ادامه به تاکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی سریعتر به پرونده‌های مسن موجود در دستگاه قضایی هم اشاره ای کرد و گفت: در این راستا با توجهی که رئیس کل دادگستری استان هم به این موضوع دارد، تا حدود یک ماه پیش حدود 65 درصد از کل پرونده‌های مسن موجود در دادگستری استان را مختومه کردیم.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، در نظر داریم تا پایان آبان امسال تمام پرونده‌های مسن دادگستری استان را مختومه کنیم تا دیگر پرونده مسنی نداشته باشیم.

انتهای پیام  


10771954
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است