اقتصادی 16:20 - 02 مرداد 1396
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، الکامپ ۲۳ را بهترین الکامپ تاکنون دانست و گفت: هدف ما از این نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی است.

الکامپ به دنبال تاثیر مستقیم در صنعت

به گزارش ایسنا، ناصرعلی سعادت در نشستی در روز پایانی نمایشگاه الکامپ، گفت: الکامپ خواسته‌ای بود که صنف از ما داشت و پس از مسائلی که ۲۰ سال گذشته با آن روبه‌رو بود، توانست در این سه سال سیر ثبات و صعود را طی کند.

وی ادامه داد: بهبود کمی و کیفی نمایشگاه، استقبال دستگاه‌های دولتی و افتتاح مهم ترین پروژه وزارت ارتباطات یعنی شبکه ملی اطلاعات و همچنین قرارداد با سبیت آلمان از جمله دستاوردهای الکامپ است. البته در الکامپ ۲۳ به علت فرصت کم نسبت به دوره قبل نمی‌توانستیم کار زیادی در زمینه‌ی بین المللی انجام دهیم، اما این موضوع در الکامپ آینده جبران خواهد شد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان این که الکامپ امسال بهترین الکامپ طی ۲۳ سال بود، افزود: با وجود این ما همچنان راضی نیستیم زیرا لیاقت و جایگاه این صنعت و صنف بالاتر از این است. ما نمایشگاه را به صرف برگزاری نمایشگاه برگزار نمی‌کنیم، بلکه می‌خواهیم تاثیر مستقیم آن را در اقتصاد و صنعت ببینیم.

سعادت با بیان این که هدف ما از این واقعه در صنعت دستاوردهای اقتصادی است، اظهار کرد: یکی از مهم ترین اقدامات الکامپ در سه سال گذشته حمایت از استارت‌آپ‌ها بوده است، زیرا ما باید وسیله دیده شدن جوان‌ها باشیم. همچنین الکامپ ۲۳ شاهد بهبود کمی و کیفی حضور استارت‌آپ‌ها بود.

حضور متقابل سبیت و الکامپ

وی با تاکید بر ابراز علاقه مندی نمایشگاه سبیت از الکامپ، بیان کرد: نماینده سبیت امسال هم در الکامپ حضور داشت. ما با سبیت قرارداد امضاء کرده‌ایم و به عنوان نماینده رسمی از ایران در نمایشگاه آینده که خردادماه برگزار می‌شود حضور خواهیم داشت.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درباره‌ی ادغام الکامپ و تلکام از سال آینده، توضیح داد: این دو نمایشگاه بیش از ۹۰ درصد هم پوشانی دارند. در دنیا وابستگی CT و IT جداناپذیر است. همانطور که اپراتورهای موبایل و شرکت‌های FCP همواره در هر دو نمایشگاه حضور دارند، بنابراین ما به دنبال مدیریت کردن صنعت هستیم.

سعادت ادامه داد: در جلسه‌ای که با تمام ذینفعان از جمله وزارت صنعت و معدن، وزارت ICT، بخش خصوصی، پیمانکاران و سازمان نظام صنفی به عنوان متولی برگزار شد، طی توافق تصمیم گرفتیم اهمیت صنعت ICT برای مردم مشخص شود.

وی با اشاره به همایش‌های برگزار شده در طول الکامپ، اظهار کرد: صنعت ICT نیازمند محتوا و دانش است و برگزاری همایش نیز در همین راستاست. ما در نمایشگاه آینده نیز همایش‌های بیشتری را برگزار خواهیم کرد برای این که راه را برای این صنعت باز کنیم.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان این که اشتغال علت نیست بلکه معلول اقتصاد سالم رو به رشد است، ادامه داد: اگر موانع را از راه کارآفرینان برداریم، مشکل اشتغال حل می‌شود. ICT از کم هزینه‌ ترین صنایع برای اشتغال است. این حوزه رکوردهای اشتغال را شکسته است. از اعضای سازمان نظام صنفی که از ما مجوز گرفتند، بیش از ۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت IT شاغل هستند.

همچنین باقر بحری - نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای - در این نشست، اظهار کرد: الکامپ امسال افتتاحیه و اختتامیه نداشت برای این که زمان بیشتری را به نمایشگاه اختصاص دهد. البته مانند سال گذشته برنامه‌ای را در سالن الکام استار خواهیم داشت.

وی ضمن تاکید بر درخشش استارت‌آپ‌ها، بیان کرد: از ۳۵ استارت‌آپی که سال گذشته در سبیت حضور یافتند، چهار تای آنها به دور دوم صعود کردند و این مایه افتخار است.

نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درباره‌ی دلیل برگزار نشدن سالن‌های اشتغال و الکام گیمز، گفت: برای الکامپ ۲۳ قصد داشتیم سالن اشتغال را راه بیندازیم، البته متاسفانه خیلی از شرکت‌ها درک خوبی از اشتغال نداشتند. اما سال آینده سالن اشتغال بهترین سالن خواهد بود. الکام گیمز هم سال آینده حضور خواهد داشت. در نهایت باید الکامپ سال آینده را از لحاظ کیفی بهبود ببخشیم.

انتهای پیام


9290162
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است