فرهنگی‌هنری 18:58 - 04 اسفند 1398
‌جلسه هم‌اندیشی مدیران رسانه‌های کشور با حضور سخنگوی دولت، معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع «شیوع ویروس کرونا» برگزار و مقرر شد اتاق تبادل خبر خبرنگاران حوزه سلامت در وزارت بهداشت تشکیل شود.

اتاق تبادل خبر خبرنگاران سلامت در وزارت بهداشت تشکیل می‌شود

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست دو ساعته که با حضور بیش از ۵۰ تن از مدیران مسئول روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و برخی پایگاه‌های خبری برگزار شد، ربیعی (سخنگوی دولت)، حریرچی (قائم مقام وزیر بهداشت) و جهانپور (سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) به بیان جزئیاتی از شیوع ویروس کرونا در کشور، آخرین آمار و اطلاعات مربوطه و اقدامات انجام شده و پیش رو پرداختند.

در این نشست با تاکید بر افزایش مهارت خبرنگاران حوزه سلامت با برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط معاونت مطبوعاتی و دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، مقرر شد اتاق فکر خبرنگاران در وزارت بهداشت تشکیل تا ضمن پاسخگویی به سوالات و شبهات، روند اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح «بهداشت و درمان» محقق شود.

بر اساس این گزارش، شرح اقدامات پیشگیرانه در هفته‌های گذشته، آخرین وضعیت شیوع ویروس در شهرهای مطرح شده در اخبار، اقدامات اورژانسی و زیرساختی در این شهرها، آماده باش کامل وزارت بهداشت و تمامی دانشگاه‌های مرتبط در تهران و سراسر کشور، هماهنگی برای توزیع اقلام مورد نیاز به میزان لازم و بیش از حد نیاز جهت جلوگیری از سوداگری، آمادگی کامل از نظر تجهیزات مورد نیاز این ویروس و تامین موارد مورد درخواست به میزان کافی، تولید داروهای تقویتی در کارخانه‌های داروسازی، انتشار پروتکل‌های رعایت ایمنی و پیشگیری برای مجموعه‌های مختلف کشوری و ... از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

در این جلسه که مدیران رسانه‌ها سوالات و شبهات خود را مطرح و پاسخ آن را دریافت کردند، با تاکید بر اینکه جای نگرانی برای کنترل این ویروس در کشور وجود ندارد، بر این نکات رسانه‌ای تاکید شد: مرجع رسمی انتشار اخبار مرتبط، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و انتشار و بازنشر اخبار و مطالب مرتبط با چهره‌ها و برخی دستگاه‌های غیرتخصصی، روند اطلاع‌رسانی و آرامش روانی مردم را مخدوش می‌کند. آمار تلفات این ویروس در بدترین شرایط، حداکثر ۱,۵ تا ۳ درصد مبتلایان است و بیشتر برای افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند، خطرناک است. روند کنترل و بهبود افراد مبتلا در کشور رضایت‌بخش و تحت کنترل است و تجربه ویروس‌های خطرناک‌تری که در کشور تجربه شده مانند ویروس H۱N۱ نشان می‌دهد این بیماری قابل کنترل است و جای نگرانی برای مردم وجود ندارد اگرچه با توجه به سرعت انتشار این ویروس، همه باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام


10409852
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد سینما گفت: اکبر خواجوی با «پدرسالار» و اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شدند و همانطور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش نخست یادداشت کوتاهی از محمّدکاظم کاظمی، شاعر اهل افغانستان درباره هم‌وطن خویش، مهران پوپل آمده و در ادامه، چند شعر از پوپل، پدیده شعر افغانستان را مرور خواهیم کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی به شکر عملی و رابطه قناعت و شکر خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نورالدین خانزاده در فضل جدید سریال «نون‌.خ» روایت متفاوتی از مجموعه مختارنامه را مطرح کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) از سوی شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی به عنوان «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» گرامی داشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام قائمی‌نیا گفت: باید اطلاعاتی که از هوش مصنوعی به دست می‌آید، اعتبارسنجی شود. چون اطلاعات درست و نادرست در این فضا زیاد است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به سالگرد تخریب قبور بقیع درمورد دلایل این اتفاق توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» «شکست»، «کلاسیکو»، «شبی در میامی»، «آلبرت و سرقت الماس»، «روزی در تونگ یانگ» و «گنج»، فیلم‌های جدیدی هستند که از قاب شبکه‌های سیما پخش می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افخمی گفت: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد، نمی‌شود کسی ادعا کند فهم ایدئولوژیک دارد و در عین حال پدیدارشناس هم باشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از وزرای فرهنگ کشور‌های دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کرده‌ایم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است