فرهنگی‌هنری 08:49 - 02 آذر 1393
یک نماینده، دریافت وجه از اولیای دانش‌آموزان در مدارس واگذار شده از سال آینده را بدون اشکال دانست.

در خبری که خبرگزاری نسیم 28آبان منتشر کرده، دکترغلامعلی حدادعادل درباره گمانه‌زنی‌ها برای دریافت شهریه از اولیای دانش‌آموزان در مدارس دولتی عادی که به بخش غیردولتی واگذار شده گفته است: دریافت وجه از اولیا در مدارس واگذار شده از سال آینده اشکالی ندارد و تصور می‌کنم مشکل قانونی در این زمینه وجود نداشته باشد.

به این ترتیب احتمال اینکه از سال آینده تحصیلی والدینی که فرزندشان در مدارس دولتی عادی واگذار شده به بخش خصوصی تحصیل می‌کنند مجبور به پرداخت پول شوند وجود دارد. حداد عادل همچنین درباره به‌کار‌گیری معلمان بی‌تجربه با حقوق پایین توسط مؤسسان غیردولتی در مدارس دولتی واگذار شده که یکی دیگر از نگرانی‌هایی است که در این زمینه وجود دارد، گفت: نمایندگان در این‌باره در حال بررسی هستند و اگر کسی که مدرسه را تحویل گرفته، بخواهد معلم ارزان و شهریه‌گران از اولیا بگیرد و به فکر سوداندوزی باشد، نتیجه منفی به‌دنبال خواهد داشت.

حدادعادل گفته واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی را کمک به آموزش و پرورش، دولت و به کسانی می‌دانم که می‌خواهند مدرسه غیرانتفاعی[دولتی] ایجاد کنند. اصل این فکر غلط نیست اما باید در آیین‌نامه‌های اجرایی آن دقت شود که این مدارس در اختیار چه کسانی قرار می‌گیرد. اگر قرار باشد نگاه صرف اقتصادی به این مدارس باشد، این روش غلط است.

آغاز زمزمه‌ها درباره احتمال دریافت شهریه در این مدارس در حالی است که معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی یک‌ماه پیش در پاسخ به پرسش‌های همشهری درباره واگذاری مدارس دولتی عادی با دانش‌آموزان و مسائل حواشی آن اعلام کرد که مدارس دولتی به هیچ وجه واگذار نشده‌اند بلکه به مؤسسان مدارس غیردولتی سپرده شده‌اند.

مرضیه گرد در پاسخ به اینکه آیا قرار است در ازای تحصیل دانش‌آموزان در مدارس سپرده شده به مؤسسان مدارس غیردولتی از والدین دانش‌آموزان شهریه‌ای دریافت شود، اعلام کرد: هرگز چنین چیزی مدنظر نیست و قرار نیست بابت تحصیل در مدارسی که به مؤسسان مدارس غیردولتی سپرده شده از اولیای دانش‌آموزان وجهی دریافت شود. به مؤسسان تأکید کرده‌ایم حق ندارند حتی یک ریال از دانش‌آموزان این مدارس دریافت کنند و نظارت مستمر داریم تا این امر محقق شود و طرح براساس آنچه تدوین شده به نحو مطلوب اجرا شود.

این در شرایطی است که برخی نمایندگان مجلس، بسیاری از کارشناسان، رسانه‌ها و صاحب‌نظران و حتی مؤسسان برخی مدارس غیردولتی از طرح واگذاری مدارس دولتی عادی به غیردولتی که آموزش و پرورشی‌ها آن را بسته حمایتی از مدارس غیردولتی می‌خوانند انتقاد کرده‌اند. در کنار تذکرهای مسئولان و کارشناسان، این والدین هستند که بیش از همه درباره آینده این مدارس نگران هستند؛تا‌کنون کیفیت آموزش مهم‌ترین نگرانی بود که البته حالا پرداخت شهریه هم به آن اضافه شده است.

 


5245407
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است