بین‌الملل 04:00 - 30 مرداد 1396
دادگاهی در اسپانیا یک نویسنده ترکیه‌ای الاصل که به سفارش دولت آنکارا بازداشت شده بود را آزاد کرد.

دادگاه اسپانیا نویسنده ضد اردوغان را آزاد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از یورونیوز، دادگاه اسپانیا داگان آکانکلی نویسنده ترکیه‌ای الاصل که به خواسته دولت ترکیه بازداشت شده بود به صورت مشروط آزاد کرد.

براساس این گزارش، آکانلی باید در مادرید بماند تا دولت اسپانیا مساله استرداد وی به آنکارا را دقیقا مورد ارزیابی قرار بدهد.

پیش از این دولت آلمان که روابطش اخیرا با ترکیه به سردی گراییده است از دولت اسپانیا خواسته بود که از تحویل دادن آکانلی به آنکارا خودداری کند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از استفاده ابزاری از اینترپل برای مقابله با مخالفان رجب طیب اردوغان توسط دولت ترکیه انتقاد کرده بود.

مرکل این درخواست را برخلاف قوانین پلیس بین‌الملل خوانده بود.

اردوغان اخیرا از شهروندان ترک مقیم آلمان خواسته بود که به احزاب ضد ترکیه در آلمان رای ندهند. وزیر خارجه آلمان ضمن محکوم کردن اظهارات رئیس جمهوری ترکیه این اقدام را دخالت در امور داخلی کشورش خوانده است.


9378604
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا به لایحه‌ای رای داده است که اگر شرکت چینی مالک تیک‌تاک آن را در ۹ ماه آینده واگذار نکند، در آمریکا با ممنوعیت روبرو می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» خبرگزاری کره شمالی از سفر یک هیئت اقتصادی این کشور به ایران خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» استاد دانشگاه استنفورد گفت صدور حکم بازداشت علیه نخست وزیر رژیم اسرائیل می‌تواند جنایات آن در غزه را برای مردم جهان آشکار کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا به اتفاق آرا لایحه بسته کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد و بعد آن را برای بایدن ارسال خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی به رئیس رژیم صهیونیستی درباره حمایت کامل واشنگتن از امنیت این رژیم اطمینان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل ناتو گفت پیمان ناتو در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشور‌های دیگر به عنوان بخشی از تلاش‌های بازدارندگی خود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک عضو ارشد جنبش حماس گفت: جنبش حماس به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است