سیاسی 08:05 - 11 بهمن 1393
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با ایرنا:
تهران - ایرنا - یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: جهت گیری دولت در پایین نگه داشتن قیمت نفت در بودجه سال 94 جهت گیری بسیار مناسبی است اما باز هم جا برای کاهش قیمت نفت وجود دارد.

اسماعیل جلیلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: کاهش سهم بودجه از درآمدهای نفتی نیز که برای اولین بار در طول سال های بودجه ریزی در کشور انجام شده از اقدامات قابل تقدیری است که دولت یازدهم انجام داده است.



وی با بیان اینکه شرایط و نوسانات قیمت نفت و تحریم ها بر میزان فروش نفت برای سال آینده تاثیر گذاشته، تصریح کرد: اتکا به درآمدهای غیرنفتی به 57.3 درصد و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در دولت یازدهم را به فال نیک می گیریم.



نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس ادامه داد: از طرف دیگر سهم بودجه های عمومی از نفت نیز 73 هزار میلیارد تومان و حدود یک سوم در نظر گرفته شده است که می توان گفت شروع بسیار خوبی است و امیدواریم که سال آینده این مقدار باز هم کاهش یابد.



جلیلی با بیان اینکه نفت 72 دلاری تاثیر منفی در بودجه سال 94 نخواهد گذاشت، افزود: اما نفت 72 دلاری پیش بینی بالایی است و امکان اینکه مجلس بازنگری کرده و این عدد را پایین تر بگیرد، وجود دارد چرا که هرچه قیمت نفت بدبینانه تر در نظر گرفته شود در صورت نوسان قیمتی مشکلی در بودجه ایجاد نخواهد شد.



عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه کاهش قیمت نفت در بودجه نشان می دهد دولت سیاست های اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار داده است، گفت: همچنین افزایش نسبی بودجه های عمرانی به 48 هزار میلیارد تومان قابل تقدیر است و منابع دیگری مانند سهم نقدی و اعتبارات شرکت های دولتی برای بودجه عمرانی هم نسبت بسیار مناسبی است.



وی افزود: اما 166هزار میلیارد تومان هزینه های جاری دولت هنوز مایه نگرانی است، هرچند این رقم نسبت به تورم کمتر رشد کرده و انقباضی است اما همچنان سهم بالایی را در بودجه به خود اختصاص داده است.



این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر افزایش حقوق و دستمزد مناسب کارمندان دولت است که متناسب با تورم 14 درصدی پیش بینی شده تا آخر سال 93 است اما نکته مهم این است که اگر پیش بینی های دولت در زمینه تورم درست نباشد، دولت و مجلس باید دوباره افزایش حقوق را مورد بررسی قرار دهد تا موجب نارضایتی در جامعه نشود.



وی اظهار داشت: نکته دیگر در بودجه سال 94 انقباضی و شفافیت بودجه است. دولت به گونه ای بودجه را تنظیم کرده که تمام مخارج و مصارف کاملا مشخص شده اند که این موضوع در جریان بررسی های بیشتر توسط مجلس خود را نشان خواهد داد. ضمن اینکه ارائه لایحه در زمان مقرر توسط دولت نیز جای تقدیر دارد.



اقتصام(4)س.م**1558

انتهای پیام /*


5737493
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ریز پرنده‌های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق»، تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است