بین‌الملل 09:16 - 29 مرداد 1393
نماینده وزارت امور خارجه روسیه در امور حقوق بشر و دموکراسی حوادث رخ داده در شهر فرگوسن آمریکا و برخورد نیروهای امنیتی با مردم معترض به قتل نوجوان سیاهپوست را گویای عمق مشکلات تبعیض نژادی در جامعه آمریکا دانست.

مسکو: حوادث فرگوسن گویای مشکلات عمیق حقوق بشری در آمریکاست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، «کنستانتین دالگوف» نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه در امور حقوق بشر، دموکراسی و ارجحیت قانون در بیانیه‌ای که در سایت رسمی این وزارتخانه منتشر شد، اعلام کرده است که ناآرامی‌ها و حوادثی که در شهر فرگوسن آمریکا رخ داده است، تایید کننده وجود مشکلات عمیق سیستمی در رعایت حقوق بشر و استانداردهای دموکراسی در جامعه آمریکاست.

در این بیانیه آمده است: «حادثه تاسف بار کشته شدن نوجوان سیاه پوست آمریکایی توسط نیروهای پلیس در شهر فرگوسن گویای سطح بالای وخامت اوضاع در جامعه آمریکا از لحاظ تبعیض نژادی است. ضمن اینکه اکنون بیشتر از 10 روز است که اعتراضات گسترده مردمی به این حادثه در شهر فرگوسن ادامه داشته و این اعتراضات به دیگر شهرهای آمریکا نیز کشیده شده و این در حالی است که نیروهای امنیتی از روش‌های نظامی و بسیار خشن برای پراکنده کردن مردم معترض استفاده کرده، نیروهای گارد ملی به شهر فرگوسن اعزام شده و در آنجا مقررات منع عبور و مرور وضع شده است و همه این موارد نشان دهنده عمق مشکل تبعیض نژادی در جامعه آمریکاست که پیش از این هم بارها موارد مشابهی را شاهد بوده‌ایم.»

این مقام وزارت خارجه روسیه همچنین توصیه کرد: «دولت آمریکا باید در وهله نخست نگران مشکلات گسترده داخلی بوده و اقداماتی اساسی برای حل و فصل آنها انجام دهد و چنین اقدامی سازنده ترین راه برای اجرای دموکراسی بجای ادامه سیاست قبلی دولت آمریکا برای دخالت در امور داخلی سایر کشورها خواهد بود.«


4517301
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است