استانی 08:45 - 20 فروردین 1399
استاندار خراسان جنوبی:
ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی، تمرکز بر رشته‌های مزیت‌دار و توسعه صنایع دستی را راهکار مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد.

شناسایی و توسعه ظرفیت‌های صنایع‌دستی منطقه، اشتغال پایدار را در پی دارد

محمدصادق معتمدیان، سه شنبه شب 19 فروردین در ستاد برنامه‌ریزی و راهبری جهش تولید استان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: از اولویت‌های ما در زمینه تحقق شعار سال در حوزه صنایع‌دستی، تعریف خوشه‌هایی از رشته‌های مزیت‌دار هر شهرستان است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در همین راستا باید اولویت‌های هر منطقه مشخص شود و با تمرکز بر این رشته‌های مزیت‌دار به منظور ایجاد اشتغال پایدار برنامه‌ریزی صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: شناسایی صنعتگران ماهر، ارائه آموزش‌های تکمیلی، توانمندسازی هنرمندان از طریق پرداخت تسهیلات، طرح‌های حمایتی و تأمین مواد اولیه، کمک به برندسازی و بسته‌بندی صنایع دستی و فراهم کردن بازار فروش مناسب، از جمله کارهایی است که باید در راستای تحقق عنوان سال به طور جدی دنبال شود.

معتمدیان، توسعه بازارچه های صنایع دستی را از دیگر برنامه‌های استان در سال 99 برشمرد و گفت: با برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای در شهرستان‌ها و همچنین فراهم کردن زمینه حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های خارج استان، می‌توان بازار فروش مناسبی را برای عرضه تولیدات صنایع دستی فراهم کرد.

وی نظارت بر روند کار صنعتگران را عامل مهمی در کیفیت بخشی محصولات تولیدی خواند و گفت: در این زمینه از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نیز می‌توان بهره برد.

استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت دانش‌آموختگان رشته‌های صنایع دستی نیز تأکید کرد و ادامه داد: توسعه وضعیت موجود استان در زمینه اقامتگاه‌های بومگردی از طریق فراهم کردن منابع مالی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و تأمین زیرساخت‌ها برای ترغیب بخش خصوصی نیز می‌تواند در ایجاد اشتغال، جذب گردشگر و درآمدزایی تأثیر بسزایی داشته باشد.

معتمدیان، مشاغل خانگی را نیز فرصت مناسبی برای اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: این مشاغل چون نیاز به محیط کار خاص ندارند و با کمترین سرمایه‌گذاری فعال می‌شوند، لذا می‌توانند اشتغالزایی مؤثری به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی از آن جایی که در محیط منزل انجام می‌شوند، در اشتغالزایی زنان نقش مهمی دارند، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را به توسعه کارگاه‌های صنایع دستی در مناطق کم‌برخوردار استان مکلف کرد.

انتهای پیام


10474904
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۲۹ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است