استانی 08:57 - 11 خرداد 1399
در سال گذشته صورت گرفت؛
ایسنا/آذربایجان غربی مدیر فرودگاه ماکو گفت: در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار مسافر از فرودگاه منطقه آزاد ماکو جابجا شدند.

جابجایی بیش از ۱۶ هزار نفر از فرودگاه ماکو

حسن قره داغی در گفت و گو با ایسنا با تاکید براینکه، سال گذشته  ۱۶ هزار و ۶۱۵ مسافر از طریق فرودگاه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو جابجا شدند، افزود: متاسفانه در پی شیوع کرونا ویروس پروازهای این فرودگاه نیز کاهش یافته است.



وی با تاکید براینکه پرواز به مقصد تهران _ ماکو و بالعکس در این فرودگاه انجام می شود، افزود: از اول تیر ماه سال جاری ۶ روز در طول هفته از این فرودگاه پرواز صورت خواهد گرفت.



مدیر فرودگاه ماکو تسهیل تردد سرمایه‌گذاران در راستای توسعه صنایع این منطقه و توسعه گردشگری شمال آذربایجان غربی را از مهمترین دلایل راه‌اندازی مسیرهای پروازی یاد کرد.



قره باغی با اشاره به اینکه اولین پرواز آزمایشی از فرودگاه منطقه آزاد ماکو در دهه فجر سال ۹۴ انجام شد، افزود: این فرودگاه در مساحتی بالغ بر ۳۲۵ هکتار در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو احداث شده و طراحی آن برای هواپیمای ایرباس ۳۲۰ است.



به گفته وی، مجوز مرزهوایی این فرودگاه در مهرماه ۹۷ صادرشده و پروازهای بین المللی بزودی برقرار می‌شود.



مدیر فرودگاه ماکو در پایان از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پروژه عملیات اجرایی تاسیسات زیربنایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: احداث پست شماره ۶ (روشنائی باند) نیز به مساحت ۴۷۶ مترمربع از دیگر پروژه های تاسیسات زیربنایی فرودگاه است که لزوم اکید این فرودگاه بود.



انتهای پیام


10553659
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است