استانی 10:20 - 08 مهر 1399
یک متخصص قلب:
ایسنا/البرز یک متخصص قلب گفت: کرونا ممکن است در قلب افراد سالم نیز اثراتی ایجاد کند و موجب التهاب ماهیچه قلب، نارسایس و افزایش میزان انعقاد پذیری خون شود که موجب بروز سکته می شود.

فشار روانی و استرس باعث شیوع بیماری‌های قلبی در افراد جوان شده است

دکتر فاطمه  صحتی  روز سه شنبه هشتم مهرماه به مناسبت روز جهانی قلب عنوان کرد:  قلب موتور محرکه بدن است و بعد از بیماری‌های عفونی بیشترین مرگ و میر در جهان بر اثر بیماری های قلبی-عروقی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: هر سال از طرف انجمن جهانی قلب شعاری تصویب می‌شود تا مردم نسبت به بیماری‌های قلبی  و عروقی آگاه تر شوند و  هر سال ۲۹ سپتامبر در سراسر جهان به مناسبت روز جهانی قلب برنامه‌های متعددی در جهت آگاهی مردم برگزار می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطر نشان کرد: عوامل زمینه ساز بیماری‌های قلبی به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول عوامل خطر سازی هستند که قابل کنترل نیستند مثل سن، جنس و ژنتیک؛ در افرادی که به صورت ژنتیکی مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند ما باید سعی کنیم این افراد را هر چه زودتر شناسایی و عوامل خطرساز قابل کنترل را در این افراد کنترل کنیم.

وی ادامه داد: عوامل خطر ساز قابل کنترل اصلاح سبک زندگی، عدم استفاده از دخانیات، کنترل دیابت،  فشار خون و چربی خون است.

صحتی تاکید کرد:  این روز فرصت مناسبی است تا در افراد احساس خطر ایجاد شود چرا که بیماری‌های قلبی فقط مختص افراد سالخورده نیست و متاسفانه به دلیل سبک زندگی غلط، عدم تحرک، فشارهای روانی و استرس بیماری‌های قلبی در افراد جوان نیز بسیار شایع شده است. شیوع بسیاری از بیماری‌های قلبی به دوران کودکی باز می‌گردد و باید از همان ابتدا سبک زندگی افراد را کنترل کنیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:  افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی هستند در دوران شیوع کرونا باید بسیار دقت کنند چرا که بیشتر در معرض خطر هستند. این افراد باید پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

وی بیان کرد: کرونا ممکن است در قلب افراد سالم نیز اثراتی ایجاد کند و موجب التهاب ماهیچه قلب، نارسایس و افزایش میزان انعقاد پذیری خون شود که موجب بروز سکته می شود.

انتهای پیام


10739458
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است