اجتماعی 17:46 - 10 شهریور 1393
یاسوج - ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت: ارایه آمارها و گزارش های متناقض و غیرواقعی از بخش صنعت و معدن در کنار سایر مشکلات بویژه نبود سرمایه در گردش از عوامل مهم و دخیل در رکود طرح های مربوط به این حوزه در سال های گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگارایرنا، داریوش دیودیده روز دوشنبه در نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد، افزود: بسیاری از اظهارنظرها و گزارش های اعلام شده در این بخش بر پایه مستندات علمی و دقیق نبوده است.



وی بیان کرد: گزارش ها و ادعاهایی در زمینه برخی طرح های صنعتی و معدنی در استان به سرمایه گذار اعلام شده و اکنون با مشخص شدن واقعیت های موجود و کذب بودن بسیاری از آمارها سرمایه گذار نیز حاضر به ادامه کار نیست.



وی طرح فسفات چرام و سیلیس روستای میمند شهرستان دنا را از جمله این طرح ها دانست و افزود: میزان عیار متوسط طرح فسفات چرام در یک زمانی و بر اساس گزارش های گذشته بالای 10 درصد اعلام شده و هم اکنون با انجام آزمایش های معدنی به حدود هشت درصد هم نمی رسد.



دیودیده اظهار کرد: هنوز با وجود آنکه زیرساخت ها فراهم نشده، شرایط لازم و توافقات اولیه با سرمایه گذار صورت نگرفته و حتی هیچ گونه پیش بینی ضروری برای الزامات آغاز بکار این طرح به توافق نرسیده اما در گزارش ها همه چیز تمام شده اعلام می شود و همین امر نیز سطح توقعات مردم و به ویژه اصحاب رسانه را بالا برده است.



عملیات اکتشافی معدن فسفات چرام در سال 1349 آغاز و در سال 1372 به پایان رسید، به گفته کارشناسان این معدن دارای ذخیره قطعی 81 میلیون تن و ذخیره احتمالی 280 میلیون تن است.



وی طرح سیلیس میمند شهرستان دنا را از سایر طرح های راکد و از مصادیق بارز در این راستا دانست و گفت: در حالی که میزان خالص بودن این نوع معدن 99 درصد در سال های گذشته اعلام شده بود ولی با انجام آزمایش های معدنی مشخص شد که این میزان به کمتر از 27 درصد است.



دیودیده اظهار کرد: باید پذیرفت که استان کهگیلویه وبویراحمد از نظر معادن فلزی یک استان فقیری است و در زمینه سایر معادن هنوز فرایند شناسایی ، مطالعات و اکتشافات دقیق نیز با وجود برخی موانع و قوانین دست و پاگیر به نحو مطلوب انجام نشده است.



وی تصریح کرد: با وجود بیش از 88 معدن در کهگیلویه وبویراحمد حدود نیمی از آنها غیرفعال و از چرخه اکتشاف و بهره برداری خارج شده اند.



دیودیده ذخیره قطعی 88معدن استان کهگیلویه وبویراحمد را افزون بر یک میلیارد و 755 میلیون تن و میزان استخراج سالانه معادن در این استان را نیز حدود یک میلیون و 200 هزار تن در سال اعلام کرد.



وی به برخی مشکلات طرح های صنعتی در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به نبود زیرساخت های لازم در بسیاری از شهرک های صنعتی سرمایه گذار نیز حاضر به ایجاد ریسک و سرمایه گذاری در بخش صنعت این استان نیست.



دیودیده یادآور شد: شهرک های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد هم اکنون با مشکل تامین منابع آبی و برقی پایدار مواجه است و قطعی مکرر آب هم اکنون بسیاری از صنعتگران این استان را کلافه کرده است.



وی میزان منابع آب صنعتی مورد نیاز در شهرک های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد را افزون بر 340 میلیون متر مکعب اعلام کرد.



دیودیده از برنامه ریزی و تحول در حوزه صنعت و معدن این استان خبر داد و افزود: تعداد واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال در این استان از 40درصد سال گذشته با توجه به بررسی ها ، حمایت استاندار وتدابیر ویژه دولت یازدهم به حدود 25 درصد کاهش پیدا کرده است.



وی تصریح کرد: بر اساس مطالعات و بررسی های انجام شده و اولویت بندی مشکلات سالانه حدود 10درصد واحدهای صنعتی راکد در این استان تعیین تکلیف خواهد شد.



دیودیده با بیان اینکه هم اکنون 800 واحد دارای پروانه نیز در این استان فعال است، افزود: کهگیلویه وبویراحمد نیز در این زمینه یک درصد کل پروانه های بهره برداری صنعتی کشور را دارا است.



671/7530

انتهای پیام /*


4621267
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره زورگیران اتباع خارجی در غرب استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است