استانی 03:43 - 17 مهر 1394
مدیر کل پست استان یزد گفت: پست با کاهش هزینه‌های دیگر بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جوامع موجب ایجاد بهره‌وری ملی و توسعه اقتصادی می‌شود.

افزایش بهره‌وری ملی با استفاده از خدمات پست

مسعود دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، به مناسبت هفدهم مهر، روز جهانی پست در مورد اهمیت و جایگاه پست اظهار کرد: پست به منزله یک نهاد گسترده خدماتی و ارتباطی همواره با سایر بخش‌های اقتصادی‌ در ارتباط است، به عبارتی ترافیک پستی هم‌سو با تولید بخش‌های اقتصادی نوسان می‌کند و افزایش تولید ناخالص ملی ، افزایش ترافیک پستی را موجب می‌شود. به عبارتی دیگر با توسعه دیگر بخش‌های خدماتی، نیاز به خدمات پستی بیش از پیش احساس شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی وقتی سخن از پست به میان می‌آید، دیگر ذهن افراد جامعه همچون سال‌های بسیار دور فقط به کاغذ و نامه معطوف نمی‌شود به نحوی که در قرن بیست و یکم، پست جایگاه خود را به عنوان یک وسیله مقتدر، موثر و مهم ارتباطی در نزد همگان یافته است و دیگر به انتقال یک پاکت نامه از نقطه‌ای به نقطه دیگر محدود نمی‌شود. پست در سراسر دنیا از منزلت ویژه‌ای در عرصه خدمت‌رسانی برخوردار است و حتی با وجود ابزارهای ارتباطی نوین حضورش در خانواده ارتباطات و زندگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پررنگ‌تر از همیشه شده است.

دهقان ادامه داد: در واقع کشورهای دنیا به پست به عنوان یک ابزار جدی در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می‌نگرند به طوری که رویکرد ارتباطی پست در دنیا موجب شده تا دولت‌ها امروزه بسیاری از خدمات مهم خود نظیر حمل و نقل، خرید و فروش کالاهای مختلف، خدمات مالی و بانکی، خدمات بیمه، خدمات لجستیک، خدمات فرهنگی و هزاران خدمت دیگر را از طریق پست به عموم عرضه کنند.

مدیر کل پست استان اظهار کرد: وجود پست در سطح جامعه نقش مهم در صرفه‌جویی در هزینه و زمان، افزایش بهره‌وری ملی، سامان‌دهی و بهبود ارایه خدمات دولتی، جلوگیری از ترددهای مکرر و بی‌رویه درون شهری، کاهش آلودگی زیست محیطی، کوچک شدن پیکره سازمان‌های دولتی به ویژه در مشاغل خدماتی و تامین امنیت و اعتماد ملی دارد و این کارکردها امروزه بر هیچکس پوشیده نیست. در واقع پست به عنوان عامل تسهیل کننده ارایه خدمات به شهروندان و تامین کننده رفاه و آسایش آنان توانسته است با برقراری ارتباط دوسویه مردم با دستگاه‌های دولتی از مراجعه حضوری افراد، کاهش بروکراسی و فساد اداری و افزایش ترافیک و ترددهای درون شهری به نحو چشمگیری بکاهد. همچنین استفاده از خدمات پستی جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان، آلودگی هوا، فرسودگی وسایل نقلیه، صرفه جویی مصرف سوخت، کاهش فشارهای روحی و روانی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

وی، حضور مطمئن، معتمد و شناخته شده کارکنان پست در اماکن مختلف مسکونی و تجاری را در جلوگیری از بروز جرایم و افزایش امنیت شهروندان بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: پست به عنوان گسترده‌ترین شبکه ارتباطی با خدمت رسانی در مناطق غیر برخوردار از طریق دفاتر خدمات ارتباطی روستایی باعث کاهش شکاف شبکه دیجیتال، رفع محرومیت، اشتغال‌زایی و توسعه مناطق روستایی شده است.

به اعتقاد وی، در عصر کنونی، پست با ظهور فناوری‌های نوین ارتباطی، خود را منطبق ساخته و از سنتی به نوین گراییده است و در واقع کشورهای پیشرفته دنیا، فناوری را فرصتی در جهت ارتقای خدمات پستی دانسته و با ارایه خدمات متنوع مبتنی بر فناوری‌های نوین ارتباطی، موفق شده‌اند تا به بهترین نحو خدمات عمومی را به مردم ارایه دهند و ساماندهی کنند.

وی افزود: خوشبختانه شرکت پست ایران نیز این توفیق را داشته است با بهره‌مندی از فناوری‌های روز خدمات جدیدی چون پست ویژه، پست مستقیم، کارت پستال الکترونیکی، بازار الکترونیک، پست ترکیبی، تحویل هوشمند مرسولات به گیرندگان، رهگیری مرسولات پستی، پست نت، همراه پست و بسیاری از خدمات دیگر را برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود راه‌اندازی کند و فرایندهای ارتباطی را تسهیل و تسریع کند.

دهقان، سرویس‌های الکترونیکی مانند پست نت، بازار الکترونیکی، وب آگهی و یا سرویس‌های ارائه شده بر روی موبایل و اپلیکیشن‌های ارائه خدمات و اطلاع‌رسانی از نحوه ارائه آن در تلفن‌های همراه، نرم‌افزارهای پشتیبانی از خدمات، صندوق‌های پستی هوشمند و توسعه خدمات الکترونیک و مبتنی بر وب و بسیاری از سرویس‌های متنوع بر پایه فناوری اطلاعات را نمونه‌هایی از اقدامات شرکت پست در راستای توسعه پست هوشمند دانست.

به گفته وی، پست به عنوان درگاه ارائه خدمات دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌ها، ضمن کاهش هزینه‌های دولت، معضلات زیست‌محیطی، ارتقاء بهره‌وری ملی و دسترسی آسان شهروندان به خدمات دیگر سازمان‌ها، در جهت تحقق شعار "پست هوشمند در خدمت مردم" حرکت خواهد کرد.

دهقان افزود: استان یزد در حال حاضر دارای 302 صندوق پستی و 95 خط پستی است.

وی از افزایش 30 درصدی سرانه مرسوله استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته تعداد هفت میلیون و 605 هزار و 231 مرسوله در استان توزیع شده به نحوی که سرانه مرسوله پستی استان را 13 و بالاتر از سرانه مرسوله پستی کشوری قرار داده است.

وی، بهنگام سازی اطلاعات کدپستی در سطح استان به میزان 338 هزار و 757 رکورد، نصب 54 هزار و 470 پلاک کدپستی شهری و روستایی، انطباق 94 هزار و 656 کدپستی بر روی اطلاعات سایر ارگانها، راه اندازی سیستم مدیریت پاسخگویی به شکایات ازطریق سایت http://eop.post.ir ، توسعه و توسعه و گسترش سرویس‏‏های با قابلیت ارزش افزوده از جمله سرویس تعیین زمان توزیع توسط فرستنده(TLS) را از دیگر اقدامات پست در سال گذشته ذکر کرد.

وی ادامه داد: گسترش سرویس تمبر شخصی و افزایش رونمایی تمبر در استان، توسعه و گسترش سرویس پست ویژه در استان، توسعه پست تلفنی 193 در استان، چاپ و ارسال کارت پستال الکترونیکی، ثبت نام و فروش تمبر طلا و نقره تمثال حضرت امام خمینی (ره ) و حافظ، ایجاد و راه‌اندازی پست لجستیک در استان، افتتاح سرویس ژئو گواهی کدپستی بر مبنای پروژه SDI برای اولین بار در سطح کشور، افتتاح باجه پست مالی، افتتاح باجه پستی مستقر در پایانه مسافربری و افتتاح باجه ارائه خدمات گواهی کدپستی در اداره کل امور مالیاتی یزد از دیگر اقدامات انجام شده است.

دهقان از انعقاد قرارداد‌های قبول و توزیع دفترچه‌های بیمه سلامت، صدور و نصب پلاک کدپستی واحدهای دامی استان یزد و انطباق اطلاعات کدپستی اداره کل دامپزشکی، توزیع دعوت نامه و ابلاغ رای اجرای احکام شهرداری یزد، توزیع دعوت نامه‌ها و ابلاغ رای ماده 77 شهرداری یزد و نیز انعقاد قرارداد قبول و توزیع مدارک تشخیص هویت در سال گذشته خبر داد.

انتهای پیام


7180547
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است