علمی فناوری 10:28 - 29 فروردین 1393
کنفرانس جلوگیری از بیماری‌ها و آسیب دیدگی‌های ورزشی با هدف بهبود روش‌های درمانی و جلوگیری از آسیب دیدگی توسط IOC در موناکو برگزار شد.

برگزاری کنفرانس پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در IOC

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کنفرانس جهانی IOC با هدف پیشگیری از آسیب دیدگی و بیماری در ورزش در روز 12 آوریل درموناکو به پایان رسید. این جلسه از نظر بسیاری از کارشناسان برای محققان و شرکت کنندگان در زمینه پزشکی ورزشی سازنده بود. در این کنفرانس 980 نفر از 81 کشور شرکت کردند.

این کنفرانس شامل 113 سخنران، 5 مقاله معرفی شده، 24 سمپوزیم، 76 کارگاه و 202 چکیده مقاله بود. گفته می شود این جلسه نسبت به جلسه سال 2011 پیشرفت قابل توجهی داشت. این دومین کنفرانس بود که از طرف IOC برگزار شد.

در این جلسه شاهزاده موناکو، رییس کمیته ملی المپیک موناکو، اعضای IOC، رییس بخش فعالیت های علمی IOC و بسیاری از متخصصان مطرح در زمینه پزشکی ورزشی شرکت داشتند.

در این کنفرانس متخصصان، تیمهای پزشکی کمیته‌های ملی المپیک و فدراسیون بین المللی و دانشجویان،‌اطلاعات مربوط به آخرین تحقیقات درباره پیشگیری از آسیب دیدگی ها و بیماری های ورزشی را با هم تبادل کردند. کارگاه ها و مقالات مختلف نشان دادند که اطلاعات و علم در زمینه جلوگیری از آسیب دیدگی های ورزشی در حال پیشرفت است.

رییس بخش پزشکی IOC، دکتر ریچار بادکت می گوید: ما با امیدواری‌های زیادی به این کنفرانس رفتیم. از اولین روز کنفرانس همه شرکت‌کنندگان در معرض مقالات، کارگاه‌ها و سمپوزیم‌ها حضور داشتند. این کنفرانس نحوه پیشگیری از آسیب دیدگی‌ها را تغییر می دهد، تحقیقات آینده را بهبود می‌بخشد و شرایط سلامتی ورزشکاران را در سراسر دنیا بالا می‌برد. همه تلاش کردند تا این کنفرانس به نتیجه برسد.

حفظ سلامتی ورزشکاران از اولیت‌های اصلی IOC

این کنفرانس با دو روز کلاس پزشکی در ماندلیو فرانسه همراه بود که 150 شرکت‌کننده، از سراسر جهان داشت. با وجود اینکه ورزش فواید زیادی برای سلامتی دارد، احتمال آسیب دیدگی و بیماری نیز برای ورزشکاران حرفه‌ای زیاد است. IOC تحقیقات در زمینه‌های مربوط به سلامت ورزشکاران را حمایت می‌کند تا از احتمال آسیب‌دیدگی‌ها و بیماری‌ها کاسته شود. همچنین IOC تحقیقات مراقبتی گسترده طی دوره‌های مختلف المپیک انجام می‌دهد تا اطلاعات با ارزشی درباره آسیب‌دیدگی‌ها و بیماری‌های ورزشکاران جمع‌آوری کند. این تحقیقات کمک می‌کند تا اطلاعاتی درباره موثر بودن یا ضعیف‌بودن برنامه‌های درمانی یا جلوگیری دریافت شوند.

انتهای پیام


3509454
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است