سیاسی 10:17 - 25 آبان 1397

امنیت مستمر با تجهیزات عاریه‌ای تامین نمی‌شود

امیر سید محمود موسوی معاون عملیات ارتش در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران اظهار داشت: تحریم مسئله جدیدی نیست و ما به تازگی با آن رو به رو نشده ایم؛ تحریم ها از روز پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شدند و ملت ایران همواره با تحریم مواجه بوده است.

وی در همین باره افزود: در برخی حوزه ها مانند حوزه دفاعی، تحریم ها موجب پیشرفت نیروهای مسلح شدند. دلیل پیشرفت در حوزه نظامی و دفاعی این است که نیروهای مسلح همواره بر این باور هستند که تحریمی نمی تواند جلوی پیشرفت آن ها را بگیرد.

امیر موسوی با تاکید بر اینکه پیشرفت های حوزه دفاعی با هیچ عرصه دیگری قابل قیاس نیست تصریح کرد: اگر سایر حوزه های کشور هم از حوزه دفاعی سرمشق میگرفتند، امروز در وضعیت بهتری قرار داشتیم.

وی ادامه داد: اگر چه تحریم می تواند سرعت پیشرفت را کاهش دهد اما به هیچ وجه نمی تواند، مانع حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی شود.

تحریم نتوانسته مانع پیشرفت نیروهای مسلح در عرصه دفاعی شود

معاون عملیات ارتش در ادامه به پیشرفت های تجهیزات دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: امروز تجهیزات پیشرفته تر و با پیچیدگی بیشتری از گذشته تولید و در اختیار نیروهای مسلح قرار می گیرد. ساخت جنگنده کوثر که از نسل ۴ است، ساده و عادی نیست و از عهده هر کشوری بر نمی آید.

امیر موسوی اضافه کرد: متخصصان کشورمان با وجود تمام کارشکنی ها و تحریم ها، این قابلیت و توانمندی را در نیروهای مسلح ایجاد کردند و می توانند جنگنده های پیشرفته بسازند.

وی در ادامه به پیشرفت های دفاعی در حوزه دریایی و زمینی اشاره کرد و گفت: ساخت یگان های زیرسطحی، تولیدات زرهی و تامین نیازمندی های نیروی زمینی، از جمله اقدامات مطلوب نیروهای مسلح در پیشرفت حوزه نظامی و دفاعی کشور است. این پیشرفت ها نشان می دهد که تحریم نتوانسته مانع پیشرفت نیروهای مسلح در عرصه دفاعی شود.

امیر موسوی در بخش دیگری از سخنان خود درباره میزان آمادگی ارتش برای مقابله با تهدیدات گفت: برای سنجش میزان آمادگی نیروهای مسلح، باید این آمادگی را در حوزه‌های تجهیزاتی، نیروی انسانی و پشتیبانی ارزیابی کرد.

مردم، بزرگ ترین پشتیبان نیروهای مسلح هستند

وی گفت: در بُعد نیروی انسانی، با وجود زیرساخت‌های آموزشی در نیروهای سه‌ گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی کاملاً خودکفا هستیم و در تخصص‌های مختلف نیروی انسانی مورد نیاز را آموزش می‌دهیم و در اختیار نیروها قرار می‌دهیم و این نیروها از فرصت‌های آموزشی و رزمایش‌ها برای کسب تجربه از فرماندهان، حداکثر استفاده را می برند. 

معاون عملیات ارتش ادامه داد: در بعد تجهیزاتی اعتقاد ما بر این است که امنیت مستمر با تجهیزات عاریه‌ای قابل تأمین نیست چون هر زمانی که ما به آن تجهیزات نیاز پیدا کنیم، دشمنان ما از واگذاری و پشتیبانی آن تجهیزات خودداری خواهند کرد. بنابراین ما باید به سمت و سویی برویم که متکی به تجهیزات داخلی باشیم.

امیر موسوی تاکید کرد: ما با هماهنگی بین مراکز پژوهشی و تحقیقاتی با مراکز صنعتی، کنار نیروهای متخصص نظامی شاهد آن هستیم که محصولات مورد نیاز در حوزه‌های زمینی، هوایی و دریایی ساخته می‌شود و در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد و نمونه‌هایی از آن را در تمرینات و رزمایش‌ها استفاده می‌کنیم که به‌استحضار مردم هم می‌رسد.

معاون عملیات ارتش تصریح کرد: مردم، بزرگ ترین پشتیبان نیروهای مسلح هستند؛ در حال حاضر از لحاظ بازدارندگی نظامی در شرایط مطلوبی قرار داریم و آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات در نیروهای مسلح وجود دارد؛ البته این به آن معنا نیست که در پی پیشرفت نیستیم.


9974590
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است