سیاسی 05:15 - 27 آبان 1398
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتظار مردم از سه قوه این است که نسبت به دغدغه‌هایشان به صورت مسالمت‌آمیز و با احساس درک متقابل برخورد کنند.

تاجرنیا: با رعایت عدالت و برخورد با فساد، مردم در کنار حاکمیت می‌مانند

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت باز بودن باب نقد نسبت به نحوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی نظامی مبتنی بر خواست و رای مردم است، هر تصمیمی که گرفته می شود باید ملاحضات مربوط به رای و نظر مردم در آن دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم کشورمان طی چهل سال گذشته نشان دادند هر جا نیاز به حضورشان بوده که باعث تقویت نظام می‌شده، حاضر بودند. انتظار این مردم از سه قوه این است که نسبت به دغدغه‌هایشان به صورت مسالمت‌آمیز و با احساس درک متقابل برخورد کنند.

تاجرنیا گفت: دولت روشنگیری‌های لازم و پیش‌بینی‌های کافی را از قبل نداشته است. باید گفت یک تصمیم کارشناسی گرفته نشده که در آن افکار عمومی در نظر گرفته شوند. اگر این اتفاق بیافتد جدای از ایجاد اعتماد دوسویه بین مردم و حاکمیت، از بروز مشکلات هم جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در شرایط حساسی در منطقه هستیم. جمهوری اسلامی ایران مخالفانی دارد که از کوچک‌ترین مسائلی برای انشقاق ایران استفاده می‌کنند. به نظر من می‌شد با توضیح مناسب و اطلاع‌رسانی درازمدت در جهت توجیه نهادهای صنفی، این مسئله را مدیریت کرد.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید اعتراض را به شکل مسالمت‌آمیزش به رسمیت بشناسیم. در زمانی که این اعتراض‌ها مجوز داشته باشند و تحت مدیریت سندیکاها قرار بگیرند امکان سوء استفاده از آن‌ها نیست. اما چون طی سالیان گذشته بی تحملی نسبت به اعتراضات شناسنامه‌دار صورت گرفته با کوچک‌ترین حرکتی افکار عمومی به سمت حرکت‌های کور راهنمایی می شود که برای خود مردم و منافع اجتماعی آسیب هایی به همراه دارد.

وی تاکید کرد: فکر می کنم حاکمیت بیشتر باید با مردم صحبت کند تا اعتماد متقابل ایجاد شود. با اطلاع رسانی مناسب و شفاف سازی می شد این مسئله را به نحو درستی مدیریت کرد. اگر در کشور به دلایل مختلف فشارهای مالی وجود دارد دستگاهای حاکمیتی باید از خودشان شروع کنند. نمی‌توانیم از مردم بخواهیم که مشکلات را تحمل کنند، در حالی که عده‌ای مشغول فساد هستند. آنچه که امروز مردم را به خشم آورده بیش از مشکلات اقتصادی احساس تبعیض و نابرابری است.

تاجرنیا در پایان گفت: مردم باید احساس کنند سیستم قضایی با عدالت برخورد می‌کند و دولت نیز از فسادهای سیستماتیک جلوگیری می‌کند. اگر این موضوعات رعایت شود همان‌طور که مردم در لحظات سختی مثل تحریم و جنگ کنار حاکمیت ماندند این بار هم می مانند.

انتهای پیام


10296068
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ناصر کنعانی به ادعا‌های مطرح شده در بیانیه‌های اخیر سران اروپا و وزرای دارایی کشور‌های گروه هفت و برخی مقامات آمریکایی درباره ایران واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار حق‌طلب با تاکید بر امنیت کامل مراکز هسته‌ای کشور در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به این مراکز، گفت: تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجمع تشخیص مصلحت نظام بند (ب) ماده ۳ لایحه برنامه هفتم اختلافی میان مجلس و شورای نگهبان را که به کمیسیون اقتصادی مجمع ارجاع شده بود، مورد بررسی قرار داد و آن را با اصلاحات بعمل آمده به مصلحت ندانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: برنامه عملیاتی تحقق ‌شعار سال، پس‌از چند جلسه فوق‌العاده در کمیسیون‌های دولت، به تصویب هیأت وزیران رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه گفت که قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها به صراحت گفته شد که تصمیم ایران برای پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی قطعی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمازجمعه این هفته تهران، ۳۱ فروردین ماه به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سلیمانی گفت: در آینده نزدیک، شاهد ارائه تجهیزات جدیدی برای ارتقای توان رزم به نیروی زمینی ارتش خواهیم بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی امروز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» راهپیمایی جمعه‌های خشم و حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق این هفته هم برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اقتصاددان اصلاح‌طلب گفت: ما نباید برد ژئوپلیتیک‌مان را به خواسته رژیم اسرائیل تغییر دهیم. اسرائیل هیچ چیز نیست و ۱۰ دقیقه بدون آمریکا دوام نمی‌آورد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است