فرهنگی‌هنری 12:16 - 29 مهر 1400

مشکل زبان فارسی در بازی «سایه انتقام» باعث عدم انتشار آن بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پی انتشار مطلبی با عنوان «بازی با محوریت سردار سلیمانی اجازه انتشار ندارد» در تاریخ ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰ در خبرگزاری مهر توضیحاتی ارایه داد.

متن توضیحات به شرح زیر است:

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از سال ۱۳۸۸ وظیفه تعیین رده سنی مناسب برای بازی‌ها و صدور پروانه انتشار هر یک از بازی‌ها را بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی را در دستور کار دارد.

بر اساس مفاد همین دستورالعمل‌ها من‌جمله دستورالعمل صدور پروانه انتشار بازی‌های رایانه‌ای به شماره ۲۶۴۳۴۱ تاریخ ۱۰/‏۱۰/‏۱۳۹۸‬ چنانچه در بند ۳ ماده ۶ دستورالعمل به‌صراحت به این بنیاد تکلیف گردیده، در بازی‌های رایانه‌ای ایرانی، صدور پروانه انتشار، منوط به فارسی بودن اسم، عنوان و زبان بازی رایانه‌ای است؛ صرف‌نظر از اینکه سایر زبان‌ها نیز استفاده شده باشد؛ این موضوع حتی در دستورالعمل‌های پاسداشت زبان فارسی نیز مؤکداً دنبال می‌شود.

در خصوص بازی سایه انتقام که باهدف معرفی شخصیت شهید سردار سلیمانی در عرصه بین‌الملل به زبان انگلیسی تولید شده، پس از ثبت درخواست صدور پروانه انتشار این بازی توسط شرکت رایمون مدیا در سامانه صدور مجوزهای بنیاد، فارغ از آن که افزودن زبان فارسی نقش بسزایی در برقراری ارتباط مخاطبان ایرانی و افزایش مخاطبان بازی ایفا می‌کند، برابر مفاد تکالیف قانونی ابلاغ شده و با توجه به انگلیسی بودن زبان بازی، توضیحات لازم در خصوص افزودن زبان فارسی به متقاضی منعکس می‌شود، اما هیچ‌گونه پیگیری از سوی متقاضی برای حل این مشکل صورت نگرفته و پرونده در حالت عودت نزد متقاضی باقی مانده است (مستندات قابل ارائه است).

ازآنجاکه توسعه تولیدات داخلی و کمک به بازی‌سازان ایرانی جز اولویت‌های اساسی بنیاد است، در سال‌های اخیر بسیاری از بازی‌های ایرانی با پیگیری‌هایی که از سوی مجموعه بنیاد صورت گرفته، توانسته‌اند مشکلات بازی‌های خود را مرتفع و پروانه انتشار دریافت کنند.

شایان‌ذکر است در خصوص بازی سایه انتقام پس از برگزاری جشنواره بازی دل‌ها (و اطلاع از بیان نادرست موضوع) پیگیری‌هایی از سوی مدیران بنیاد با مدیرعامل شرکت سازنده بازی صورت گرفت تا زبان فارسی به بازی اضافه شده و پروانه انتشار بازی نیز صادر شود.


11282274
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هشتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» با عنوان «لال باید بشوم از تو اگر دم نزنم» با استناد به آیات قرآن به معرفی خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شاعر و داور مسابقه سرزمین شعر گفت: سرزمین شعر برنامه‌ای است که در ادامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر تعریف شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به حضرت علی (ع) فرمودند: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت قرار داده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه بنا‌های تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در عمارت مسعودیه گشایش یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: سندتحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  تولید و رونق تاریخ شفاهی در دهه اخیر، اتفاق مبارکی است که باید آن را با فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است