فرهنگی‌هنری 08:12 - 05 خرداد 1395
مدیرکل توسعه وزارت بهداشت با اشاره به بازنگری آیین نامه نخبگان استعدادهای درخشان وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر بیش از 80 درصد کار بازنگری انجام شده و در نیمه اول امسال برای تصویب به شورای عالی استعدادهای درخشان ارسال خواهد شد.

آیین نامه استعدادهای درخشان وزارت بهداشت بازنگری می شود

دکتر شهرام یزدانی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)، با اعلام این مطلب، ضمن اشاره به اینکه آیین نامه استعدادهای درخشان وزارت بهداشت بازنگری می شود، افزود: بعد از تدوین و تصویب "سند ملی نخبگان" توسط بنیاد ملی نخبگان هیچ تغییری در آیین نامه استعدادهای درخشان وزارت بهداشت اعمال نشده بود. در واقع بازنگری اخیر به نوعی همگرایی با مسیر ملی مدیریت نخبگان محسوب می شود.

دکتر یزدانی اضافه کرد: موضوعی که در وزارت بهداشت دنبال می کنیم این است که چگونه می توانیم از نخبگان حوزه سلامت عمدتا در جایگاه های کلان و فرادستی مثل سیاستگذاری، سیاست سازی یا مدیریت کلان در سطح کشور بهره ببریم.

وی با بیان اینکه ایران در بین 61 کشور در حال توسعه و توسعه نیافته رتبه اول خروج نخبگان را دارد گفت: اگر چه آمار خروج نخبگان در کشور هر ساله متفاوت است اما اغلب مهاجرت ها در سطوح مختلف تحصیلی از دپیلم گرفته تا بعد از قبولی در یکی از دانشگاه‌های برجسته کشور نظیر دانشگاه صنعتی شریف اتفاق می افتد.

مدیر کل توسعه وزارت بهداشت گفت: بر اساس بررسی که در سال 92 بین 120 نخبه المپیادی کشور انجام گرفت. مشخص شد که بیش از 80 درصد این افراد کشور را ترک کرده اند.

دکتر یزدانی یادآور شد: آمار مهاجرت نخبگان رشته های پزشکی از کشور بالاتر از سایر رشته ها است چرا که میزان درآمدی که بسیاری از کشورهای غربی به پزشکان اختصاص می دهند بسیار بیشتر از ایران است.

وی در خصوص راهکارهای وزارت بهداشت برای ممانعت از مهاجرت نخبگان نیز اظهار کرد: این وزارتخانه برای ممانعت از خروج نخبگان چند راهبرد در نظر گرفته است. اولین راهبرد این است که افرادی که کشور را ترک می کنند موظف باشند هزینه ای که کشور برای تحصیل آنها خرج کرده است را به صندوق دولت برگردانند و برای این کار باید سندی را گرو بگذارند.

مدیر کل توسعه وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: راهبرد دیگر این است که اگر فردی نیز از کشور مهاجرت کرد موظف است به نوعی در توسعه کشور مادر سهیم باشد. در این راستا یونسکو برنامه ای به نام "توکتن" را تدوین کرده است که تلاش دارد ارتباط افرادی که از کشورهای در حال توسعه مهاجرت می کنند را با کشور خود برقرار کند تا کمکی به توسعه آن کشور کرده باشند.

انتهای پیام


7923040
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است