گوناگون 05:30 - 10 خرداد 1395
عباس ثابتی‌راد:تنها میدان انقلاب وعده‌گاهی برای شهروندان تهرانی نیست تا روزهای آفتابی تهران را نه زیر آسمان آبی، که زیر آسمانی رنگارنگ از چترهای زیبا سپری کنند. این روزها علاوه بر میدان انقلاب که ظاهری زیباتر یافته است، بسیاری از شهروندان تهرانی بی‌توجه به هیاهوی خودروها در میدان بهارستان گرد می‌آیند و خاطرات سال‌های دور میدانی تاریخی را مرور می‌کنند.

درست در روزهایی که مجلس دهم شورای اسلامی کار رسمی خود را آغاز کرده ‌است، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از پایان بهسازی فضای میانی میدان بهارستان خبر داد. عیسی علیزاده با اشاره به بهسازی نما و منظر میدان بهارستان گفت: میدان بهارستان‌ به‌عنوان یک میدان تاریخی با بازطراحی حوض و فواره ایرانی و چیدمان نشیمن با مفهوم دعوت به انتظار و نظاره خانه ملت (مجلس) به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی، از مجموع 18بنای حلقه میدان بهارستان عملیات بهسازی و مرمت نمای 16بنا به اتمام رسیده است. در واقع آرام‌سازی در جداره‌های میدان بهارستان، اطراف مجسمه شهید مدرس و باغچه‌های میانی میدان، در جداره‌های اطراف میدان حذف زوائد صورت گرفته است. همچنین تمامی تابلوها و سردر مغازه‌ها و کرکره‌های داخل میدان ساماندهی شده است. وی افزود: مفهوم بنیادینی که در برنامه‌ریزی عملیات این پروژه مدنظر قرار گرفته است توجه بخشیدن و دعوت به نظاره خانه ملت (مجلس شورای اسلامی) است.

علیزاده به تجربه ساماندهی میدان انقلاب اشاره کرد و گفت: بعد از تجربه ساماندهی خیابان جمالزاده تا چهارراه ولیعصر، با توجه به تجربیات به‌دست آمده و نتایج کار و استقبال مردم، و همچنین تأکید شهردار تهران درخصوص توجه به بافت تاریخی ساماندهی و بازپیرایی اطراف میدان بهارستان را شروع کردیم و این محور از میدان بهارستان تا چهارراه سیروس نیز مورد توجه قرار گرفت.

  • اقدامات ویژه به مناسبت گشایش مجلس دهم

هفته گذشته و در آستانه پایان کار نهمین دوره مجلس شورای اسلامی یک هنرمند، اسامی نمایندگان مجلس در دو دوره‌ مهم و تاریخی را در قالب یک هنر شهری، خوشنویسی و حکاکی کرد. ابوطالب آقامهدی، درباره ایده این کار اظهار کرد: خوشنویسی و حک اسامی این نمایندگان بخشی از پروژه بهسازی و ساماندهی نما و منظر میدان بهارستان است. این کار به‌مناسبت گشایش دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام شد.

او ادامه داد: در این هنر شهری، اسامی نمایندگان نخستین مجلس شورای ملی مشروطیت (سال1284) و نخستین نمایندگان مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی (سال1358) بر جداره حوض ایرانی میدان بهارستان خوشنویسی و حک ‌شد. میدان بهارستان البته پیش‌تر شاهد اتفاقات دیگری هم بود. ازجمله نورپردازی ساختمان قدیمی مجلس شورای اسلامی به مناسبت ایام دهه فجر و همچنین استفاده از خوشنویسی به‌عنوان نرده ساختمانی در طرح جداره‌های میدان.


7936572
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است