استانی 16:41 - 05 تیر 1395
هر روز تعداد زیادی هواپیماهای مسافربری شرکت‌های هوایی خارجی از جمله کشور قطر از آسمان کشورمان وبخصوص شهرستان نهاوند عبور می‌کنند.



به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از نهاوند: مدتی است به دلیل حوادث اخیردر کشورهای منطقه شرکت‌های هواپیمایی خارجی ترجیح می‌دهند از خطور هوایی امن کشورمان که دارای امنیت بسیار زیادی است استفاده کنند.


این شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند که از مسیر ایران پروازهای بین‌المللی خود را انجام دهند به‌طوری‌که طبق گفته مسئولان روزانه بیش از هزار پرواز بین‌المللی عبوری درکشور ما ثبت می‌شود.


طبق قوانین بین‌المللی، کشورها و شرکت‌هایی که قصد عبور از حریم هوایی کشور میزبان را دارند، موظف به پرداخت عوارض پروازی هستند، عوارضی که به دلیل استفاده از توانایی‌های راداری و فضای امن پروازی در نظر گرفته می‌شوند و باعث سود خوبی برای کشورمان شده است.


مبدأ یا مقصد بسیاری از این پروازها کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس به مقصد اروپا و برعکس است و اکثر این هواپیماها در فرودگاه پرتردد دبی امارات به زمین نشسته و یا پرواز می‌کنند.


 امنیت پایدار و مثال‌زدنی آسمان کشورمان، کوتاه شدن مسیر و کاهش مصرف سوخت و زمان از دلایل رغبت شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای عبور از فضای ایران است.


شهرستان نهاوند نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر این هواپیماها روزانه شاهد پرواز تعدادی از این هواپیماها است که بیشتر متعلق به قطر و امارات هستند که این موضوع از دید عکاسان نهاوندی پنهان نمانده و تصویری از یکی از این هواپیماهای قطری توسط عکاسان ثبت‌شده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.


تصویری از خط هوایی آسمان نهاوند از روی ماهواره و هواپیمای قطری بر فراز نهاوند را مشاهده می کنید.


ترافیک آسمان نهاوند با تردد هواپیماهای خارجی


ترافیک آسمان نهاوند با تردد هواپیماهای خارجی


ترافیک آسمان نهاوند با تردد هواپیماهای خارجی


انتهای پیام/ب

7989259
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است