استانی 17:46 - 06 اسفند 1396
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اعلام کرد:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با اعلام اینکه اشتغال خانواده به انسجام در مقابله با آسیب‌های اجتماعی منتهی خواهد شد، گفت: در راستای تحقق این مهم 10 درصد وام‌های مشاغل خانگی به خانواده‌های آسیب‌پذیر کردستانی اختصاص داده شد.

اختصاص 10 درصد وام‌های مشاغل خانگی به خانواده‌های آسیب‌پذیر کردستانی

سلیم کریمی با حضور در دفتر ایسنا منطقه کردستان، با اشاره به نقش کلیدی اشتغال به‌ویژه مشاغل خانگی در مبارزه با اعتیاد اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر زمانی می‌تواند موفق و مفید واقع شود که مردمی بوده و با مشارکت خود مردم اجرایی شود.

وی نقش اشتغال در مبارزه با اعتیاد را یک ارتباط دوسویه دانست و افزود: آمار قابل توجه بسیاری از افرادی که معتاد شده‌اند، نشان دهنده بیکار بودن آنان و در بسیاری از موارد دیگر مبین این نکته است که افراد معتاد شده‌ کار خود را به دلیل اعتیاد از دست داده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: خانواده‌هایی که مشغول به کار می‌شوند علاوه بر کسب درآمد اوقات فراغتشان نیز غنی‌سازی شده و این امر خانواده را به انسجام در مقابله با آسیب‌های اجتماعی خواهد رساند.

وی پرکردن صحیح اوقات فراغت را یکی از الزامات راه‌اندازی کسب و کار خانگی دانست و افزود: یکی از مشکلاتی که در سایه بیکاری و اشتغال در استان کردستان ایجاد شده است، گسیل کارگرهای مهاجر به سایر استان‌هاست که در بسیاری از موارد مشاهده شده است این افراد زمانی که به محل زندگی خود بازگشته معتاد شده‌اند.

کریمی دیگر مزیت مشاغل خانگی را عدم پرداخت مالیات دانست و گفت: در سراسر دنیا به مکانیزم توسعه مشاغل خانگی توجه ویژه‌ای لحاظ شده است.

وی با اعلام اینکه 10 درصد وام‌های مشاغل خانگی به خانواده‌های آسیب‌پذیر تخصیص داده شده است، تصریح کرد: باید از مزیت‌های مطلق و نسبی از جمله صنایع دستی، داروهای گیاهی، توت فرنگی و مواردی که در آن برند هستیم بهره ببریم تا برای توسعه اشتغال خانگی به ویژه با بهره‌گیری از ظرفیت روستاهای استان تلاش کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در خصوص بودجه اختصاص یافته از طرف این شورا به کسب و کار گفت: حدود 600 میلیون تومان بودجه سهمیه بود که اختصاص داده شد و در کنار آن با رایزنی با بانک رسالت حدود 600 میلیون امتیاز وام 2 درصد به معتادین بهبود یافته، خانواده‌های آنان و مؤسسه‌های مردم نهاد واگذار شده است.

وی با اعلام اینکه این اعتبارات در قالب وام 5 میلیونی و 10 میلیونی بود، خاطرنشان کرد: این تسهیلات حدود 100 نفر را تحت پوشش قرار داده که شامل معتادین بهبود یافته، خانواده آنان و خانواده‌های در معرض خطر قرار گرفته می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه در حوزه معتادین بهبودیافته و خانواده های آنان 19 پروژه اشتغال ایجاد شده است، گفت: 10 درصد مشاغل خانگی استان اختصاص داده شده که 493 میلیون این بودجه به حدود 61 نفر در سال تخصیص داده شد.

وی اعلام کرد: در بحث پروژه کارآفرینی و اشتغال‌زایی با رویکرد مشاغل خانگی 4 کارگاه اشتغال‌زایی و کارآفرینی در قروه، سریش آباد، سقز و سنندج برگزار می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با اشاره به حضور و فعالیت یازده سازمان مردم نهاد در حوزه ایجاد اشتغال برای کودکان کار و خیابانی، زنان سرپرست خانواده و خانواده های آسیب‌دیده، یادآور شد: نمایشگاه فروش محصولات تولید شده توسط خانواده‌های آسیب‌دیده و بهبود یافته از 15 اسفند تا آخر فروردین در پارک سپیدار شهر سنندج برپا می‌شود.

انتهای پیام


9691593
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است