استانی 23:34 - 09 بهمن 1393
یک کارشناس مسائل سیاسی:
مشهد - ایرنا - یک کارشناس مسائل سیاسی، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بویژه شبکه های اجتماعی را ابزاری مناسب برای تبلیغ اسلام واقعی در غرب و جلوگیری از اسلام هراسی رژیم صهیونیستی دانست.

فواد ایزدی پنجشنبه شب در سلسله نشست های بزم اندیشه که با موضوع 'مروری بر ابعاد نامه مهم رهبری به جوانان غربی' در موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: ابزارهای ارتباطات جمعی می توانند ابزاری مناسب در دست جوانان مسلمان برای تنویر افکار عمومی غرب نسبت به اسلام واقعی و تمایز آن با اسلام دروغین رژیم صهیونیستی باشد.



وی بیان کرد: هر یک از مراکز دینی باید مجهز به سیستم فناوری ارتباطات و اطلاعات باشند و در عرصه بین المللی نسبت به تبلیغ دین اسلام تلاش کنند.



وی اظهار کرد: اکنون موج اسلام هراسی و اسلام ستیزی در کشورهای غربی به اوج خود رسیده که ریشه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارد که باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.



وی بیان کرد: دلیل گسترش نگاه ضداسلامی در غرب از دیدگاه فرهنگی به افکار نژادپرستانه تندروهای این کشورها و از دیدگاه اقتصادی به منافع استکبار برای دستیابی به نفت که در منطقه خاورمیانه و قطب کشورهای اسلامی جهان قرار گرفته است، مربوط می شود.



عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: از دیدگاه سیاسی، علت ترویج ادبیات غیراسلامی در کشورهای غربی به رسانه هایی مربوط می شود که تغذیه فکری جوانان را برعهده دارند و کاملا تحت سلطه رژیم صهیونیستی هستند.



ایزدی افزود: اسلام هراسی و افکار ضداسلامی از سنین کودکی از طریق رسانه ها و مراکز آموزشی به کودکان غربی القا می شود به عنوان مثال در انیمیشنی به نام 'علاء الدین' در قالب اشعاری به زبان انگلیسی گفته می شود که 'من در سرزمینی هستم که اگر از ظاهر شما خوششان نیاید گوشتان را می بُرند' و با این تصویرسازی ازکشورهای اسلامی، چهر ه ای خشن از اسلام را برای افراد به نمایش می گذارند.



وی افزود: در یکی از برنامه های پرطرفدار رادیویی آمریکا، مجری آن به دور از هر گونه شوخی و با جدیت کامل تأکید می کند که مسلمانان انسان نیستند و آنان را نمی توان در زمره افراد بشری برشمرد لذا باید از مسلمانان برحذر بود تا آسیبی به ما نرسد.



وی گفت: شبکه های رادیویی و تلویزیونی غربی همواره تلاش می کنند تا چهره ای منفی در ذهن مخاطب غربی نسبت به اسلام ترسیم کنند و جمهوری اسلامی ایران را کشوری ظالم و طرفدار خشونت در جهان معرفی نمایند.



ایزدی افزود: جوانان کشورهای اروپایی و غربی برداشت صحیح و درستی از اسلام ندارند، زیرا منبع دریافت و شناخت اسلام آنها رسانه های وابسته به صهیونیسم و دولتمردان غربی است.



این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی گفت: قشر جوان کشورهای غربی پس از فروپاشی شوروی و در دوران پایان نظام کمونیستی و زوال نظام لیبرال دموکراسی رشد کرده اند که طرفداران این ایدئولوژی ها سعی در حفظ آنها داشته و از تمدن سازی اسلامی در قرن 21 در هراسند.



وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در نامه ای که خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشتند 10 سوال را برای جوانان این کشورها مطرح کردند تا ذهن آنان را درباره تحقیق و تفکر درباره اسلام آماده کنند لذا هر یک از ما به عنوان یک مسلمان باید از طریق حداقل امکانات ارتباطی خود مبلغ اسلام واقعی به کشورهای غربی باشیم.



7489/522**1565

انتهای پیام /*


5732015
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است