استانی 17:57 - 02 مهر 1396
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: 37 درصد مدارس ابتدایی مازندران چند پایه است.

چند پایه بودن 37 درصد از مدارس مازندران

به گزارش ایسنا، «علی قاسمی» در جلسه شورای اداری استان مازندران با اشاره به این‌که زنگ ایثار و مقاومت و زنگ آغاز مدارس در استان مازندران نواخته شده است و 524 هزار دانش‌آموز راهی مدارس شدند، افزود: 39 هزار معلم در استان مازندران در سال جاری بر سر کلاس‌ها حاضر شدند هم‌چنین 42 هزار دانش‌آموز مازندران در مقطع پیش‌دبستانی، 258 هزار دانش‌آموز ابتدایی، 120هزار متوسطه اول، 90هزار نفر متوسطه دوم در مدارس استان تحصیل می کنند.

وی با بیان این‌که 38 هزار و 845 نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مشغول به کار هستند که 51 درصد  از این میزان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: 25 هزار نیروی معلم در مدارس استان فعالیت می‌کنند و مابقی عوامل ستادی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به سطح تحصیلات فرهنگیان و عوامل ستادی آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: وضعیت نیروی انسانی 2.18 درصد کمتر از دیپلم، 9.7 درصد فوق‌دیپلم، 60 درصد کارشناسی، 21 درصد کارشناسی ارشد و 41 در هزارم مدرک دکترا دارند. 81 درصد فرهنگیان مازندرانی مدرک بالاتر از کارشناسی دارند که این میزان در میان معلمان به 87 درصد می‌رسد.

وی با بیان این‌که به‌صورت میانگین شمار مدارس مازندران 3994 واحد است که 2119 مدرسه ابتدایی است، تصریح کرد: میانگین تراکم دانش‌آموزان در استان مازندران نیز مناسب است.

قاسمی با اشاره به این‌که مدارس زیر 10 نفر در استان در دولت گذشته به مدارس حدنصاب محسوب و تعطیل می‌شدند، خاطرنشان کرد: این میزان در دولت تدبیر وامید از آموزش بهره‌مند شدند. به صورتی که امروز 173 مدرسه زیر 10 نفر با  999 دانش‌آموز در مازندران فعال است. هم‌چنین 804 مدرسه چند پایه با  1200 کلاس درس در استان مازندران دایر شده است.

وی یادآور شد: 37 درصد مدارس ابتدایی استان چند پایه محسوب می‌شود و سرانه هزینه این دانش‌آموزان بیش از سایر حوزه‌هاست اما 6 درصد دانش‌آموزان ابتدایی را شامل می‌شوند.

انتهای پیام


9435587
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است