علمی فناوری 20:06 - 24 مرداد 1397
در نخستین کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند مطرح شد
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: شرایط حاکم در کشور آمادگی جهش در زمینه توسعه فناوری‌ها و هوشمندسازی را به وجود آورده است که مهمترین آنها تامین زیرساخت‌ها و نیروهای انسانی تحصیل کرده است.

شرایط حاکم در کشور آمادگی جهش در فناوری‌ها را دارد/برای هوشمندسازی نیازمند برنامه‌ریزی هستیم

به گزارش ایسنا، دکتر پیروز حناچی امروز چهارشنبه در نخستین کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند 2018 در محل سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: امیدواریم در تلاش‌های دوره حاضر بتوانیم از نیروی انسانی به عنوان یک فرصت برای توسعه فناوری‌ها استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: امروز موضوع مهم و اساسی موضوع دانایی است. "اقتصاد دیجیتال" نیز برای ما به عنوان یک مبحث مهم است.

حناچی ادامه داد: در شرایطی هستیم که شاید در 15 سال پیش نمی‌توانستیم نسبت به این موضوع خوب صحبت کنیم، اما امروز زیرساخت‌های توسعه فناوری‌های اطلاعات در کشور فراهم است.

وی تصریح کرد: ما برای هوشمندسازی نیازمند برنامه‌ریزی هستیم و مردم از سرویس‌هایی هماند اسنپ، دیجی کالا و دیگر زیرساخت‌ها استفاده می‌کنند، اما هنوز از خیلی از اینها به خوبی استفاده نکرده‌ایم و این یک چالش جدی است و باید با حمایت از دولت این سرویس‌ها را توسعه داد.

حناچی ادامه داد: سرمایه‌گذاری عظیمی در شهرداری تهران برای توسعه این فناوری‌های انجام شده است و از دهه 70 شروع شده است و امروز این فناوری در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه شهرهای هوشمند نیازمند چند محور هستیم که یکی از آنها "اقتصاد هوشمند" است و اکنون کمتر کسی پیدا می‌شود که اسکناس در جیبش باشد چون سرویس‌های هوشمند توسعه یافته است.

حناچی اظهار کرد: اگر شهرهایی مانند ملبورن استرالیا در این زمینه توسعه یافته‌اند، ناشی از سرمایه گذاری است و یکی از فاکتورهای توسعه فناوری شفافیت است و این یکی از چالش‌های مدیران است و باید نسبت به آن جوابگو باشند و باید از جنبه‌های مثبت آن نیز استفاده کنیم.

حناچی افزود: ما زیرساخت‌های پیوستگی و در اشتراک گذاشتن اطلاعات را داریم و باید دولت در این زمینه همکاری کند مانند ملبورن که دولت سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه انجام می‌دهد.

انتهای پیام


9875342
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است