علمی فناوری 10:31 - 12 فروردین 1394
رئیس قطب چشم پزشکی کشور:
دکتر جباروند تاکید کرد: حتی در ایام تعطیلات نوروزی نیز در زمینه پذیرش و معاینه نوزادان مبتلا به R.O.P هیچگونه محدودیتی نبوده و همه شیفت بندی ها برای متخصصین بطور 24 ساعته مشخص شده است.

دکتر محمود جباروند، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و با تاکید مجدد بر آماده باش بیمارستان فارابی برای پذیرش نوزادان نارس مبتلا به R.O.P از سراسر کشور گفت: همه شیفت‌بندی‌های نیروهای متخصص و حتی جراحان شبکه به طور 24 ساعت دربخش‌های ویژه، جمعیت پذیری این نوزادان هم برای معاینه و هم در صورت نیاز برای درمان، حتی در طول ایام تعطیلات نوروزی نیز مشخص شده و همه بیمارستان‌های کشور در صورت مشاهده کوچکترین موارد مشکوک به R.O.P در بخش N.I.C و در نوزادان نارس، بلافاصله می‌توانند از طریق شبکه اینترنتی، R.O.P ویژه بیمارستان فارابی، نسبت به پذیرش اورژانسی و اعزام بیمار به بیمارستان اقدام کنند. 


وی با تاکید بر اینکه R.O.P  نوعی عارضه مادرزادی به علت عدم تکامل در نوزادان نارس است، افزود: در مراحل تشخیص اولیه و به موقع و کمتر از 40 هفته و در همان دوران جنینی پس از تولد، این عارضه از طریق لیزر تراپی قابل کنتر و پیش گیری است و هر گونه تاخیر در این زمینه بویژه با تصور اینکه در ایام تعطیلی شاید متخصصین در این زمینه حتی در ساعات نیمه شب نکنند، می‌تواند، به گردش عارضه و تبدیل به بیماری مزمن و در نتیجه جدا شدن شبکیه از چشم و نابینای نوزاد بیانجامد. 


دکتر جباروند، اظهار داشت: برای رسیدگی به R.O.P به عنوان اورژانسی بسیار مهم در رتینوپاتی نوزادان نارس به هیچ عنوان تعطیل و غیر تعطیل و حتی شب و نیمه شب معنی ندارد و این امر نباید به هیچ عنوان مانع ارجاع نوزاد چه از طریق بیمارستانها و چه از طریق والدین شود و تمام تدابیر ویژه لازم در این زمینه در بیمارستان فارابی دیده شده و در نیمه شب نیز به این نوزادان به طور اورژانسی و بدون نوبت مورد معاینه و در صورت نیاز در همان لحظه و یا به فاصله 48 ساعت مورد درمان قرار می‌گیرند. 


انتهای پیام/ 

6121411
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» درحالی‌که دست انسان ابزاری باورنکردنی با قابلیت‌های فراوان است، می‌تواند نقش مهمی در انتقال بیماری‌ها داشته باشد و به تهدیدی مرگبار تبدیل شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است