استانی 21:49 - 28 دی 1398

لزوم کمک برای جشنواره نخبگان قرآن دانش آموزی خوزستان در خرمشهر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری عصر امروز در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر، اظهار کرد: اگر در نظر هست که جشنواره نخبگان قرآنی استان خوزستان را با استفاده از ظرفیت شهرستان خرمشهر برگزار کرد باید این نکته را در نظر داشت که بنیه خرمشهر نیاز به تقویت دارد و بخش قابل‌توجهی از توان شهرستان پیش از زمان برگزاری جشنواره استفاده می‌شود.

وی افزود: رویدادهای همچون سیل، بارندگی، ناآرامی‌های اخیر همچنین رویدادهای پیش رو همچون ۲۲ بهمن و انتخابات پیش از فرارسیدن زمان برگزاری جشنواره انجام می‌شود که بر ظرفیت‌های دستگاه‌های شهرستان برای برگزاری آنها برنامه‌ریزی شده است و باید تمام رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شهرستان را در نظر گرفت.

فرماندار ویژه خرمشهر بر لزوم تعیین برآوردهای مالی پیش از نهایی کردن برنامه اجرای جشنواره تأکید کرد و گفت: خرمشهر آماده برگزاری جشنواره است اما اجرای آن مستلزم داشتن برنامه مدون و جامعی است و باید برآورد ریالی دقیقی انجام و مباحث اعتباری روش باشد.

وی این جلسه را نخستین جلسه از سلسله جلسات هماهنگی اجرای هفدهمین جشنواره نخبگان قرآنی استان خوزستان در خرمشهر دانست و برنامه‌ریزی نهایی را به بعد از برگزاری دیگر جلسات در سطح شهرستان و منطقه موکول کرد.

حیدری در بخش دیگر سخنانش از جمله مأموریت‌های شورای آموزش و پرورش به تعادل سازی میان الگوهای ملی و محلی و حذف تعارضات میان این دو اشاره کرد و افزود: نظام فرهنگی کشور زمانی می‌تواند قوی و محکم باشد و امنیت ملی و تعاملات بین المللی بر پایه‌های آن شکل گیرد که شورای آموزش و پرورش نگاه راهبردی ملی داشته باشد.

فرماندار ویژه خرمشهر بر لزوم ترویج این نوع نگاه در این شهرستان تأکید کرد و گفت: در خرمشهر بافت جمعیتی ناهمگونی وجود داد که هرچه بیشتر این سطح نگرش و بینش فرهنگی ارتقا یابد، بهتر می‌توان چشم‌انداز خرمشهر را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، قرار است مرحله استانی جشنواره نخبگان قرآن استان خوزستان ۲۷ تا ۲۹ فروردین ۹۹ به میزبانی خرمشهر برگزار شود. در این مرحله یک هزار دانش آموز خوزستانی در ۱۲ رشته قرآنی، نماز و عترت برای حضور در مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند.


10350972
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است