اجتماعی 12:53 - 02 خرداد 1394
رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران گفت: مزایای ازدواج در سنین پائین بیش از معایب آن است حال آنکه بیشتر ازدواج های کشور ما هنوز در سنین بالا انجام می گیرد.

مزایای ازدواج درسنین پائین

به گزارش فرهنگ نیوز ،کوروش محمدی اظهار داشت: رویکرد خانواده ها برای ازدواج در سن پایین و کمتر از ۲۰ سال در کشور ما می تواند نویدی برای جامعه باشد اما در حال حاضر چنین اتفاقی رخ نداده است.



وی بیان داشت: مزایای ازدواج درسنین پائین بیش از معایب آن است.



محمدی با اظهار اینکه وقتی آماری از ازدواج می دهیم منظور ازدواج هایی است که منجر به زندگی مشترک شوند، اعلام کرد: در بسیاری موارد شاهدیم دختر و پسرهایی که در سنین کم نامزد یا حتی عقد کردند پس از ۵ تا ۶ سال در این مرحله مانده و به این نتیجه رسیده اند که باید از یکدیگر جدا شوند.



محمدی اعلام کرد: مزیت ازدواج در سنین پائین تولد فرزندان در سنین ۲۰ تا ۲۵ سال و کاهش شکاف نسل ها است و این در حالی است که تهدید این دسته از ازدواج ها ، ازدواج بر پایه احساس است.



وی با بیان اینکه زمانی که هنوز شرایط ازدواج در اجتماع از جمله مسکن و اشتغال فراهم نشده ، چطور امکان دارد که جامعه به سمت ازدواج با سنین پائین برود، ادامه داد: وقتی در یک جامعه مدرک گرا زندگی می کنیم، دختری که در سن ۱۷ یا ۱۸ سالگی ازدواج کند دیگر فرصت تحصیل را از دست می دهد بنابراین چطور امکان دارد با چنین دیدگاهی، انتظار وقوع ازدواج در سنین پائین را داشته باشیم.



رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران گفت: به منظور پیشگیری از ازدواج‌های برپایه احساس در سنین پائین و جلوگیری از عواقب جدی آن طی زندگی زناشویی اگر این نوع ازدواج ها با آموزش در سطح خانواده ها و اجتماع همراه باشد و دختر و پسری که در سن کمتر از۲۰ سالگی تصمیم به ازدواج می گیرند مهارت لازم را برای یک زندگی مشترک کسب کنند، آن تهدید هم به یک فرصت بدل می شود.



وی ازدواج در سنین پائین را یک فرصت برای اجتماع نام برد و اعلام کرد: اگر واقعا جامعه به این سمت در حال شکل گیری است باید مهارت های لازم به جوانان آموزش داده شود.



محمدی افزود: آمار بالای طلاق در جامعه کنونی ما به دلیل ازدواج های احساسی در سن پایین و از سوی دیگر ازدواج های اجباری در سنین بالا است که فرد دیگر فرصت انتحاب را از دست داده و مجبور به ازدواج می شود.



وی با بیان اینکه مشکل ازدواج در سنین بالا هنوز حل نشده است، گفت: وقتی با جمعیت زیاد بیکاران در کشور مواجهیم و توقعات برای ازدواج بالا رفته و هنوز برای تهیه مسکن مشکل وجود دارد و مشکل بخش اعظمی از خانواده های متوسط و پائین تر تامین جهزیه است بنابراین انتظار می رود که در سال های آینده منتظر ازدواج در سنین بالاتر از زمان حاضر باشیم.


6426153
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در پاییز خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است