فرهنگی‌هنری 10:31 - 08 شهریور 1393
پس از استعفای مرضیه برومند از دبیری جشنواره‌ی تئاتر عروسکی،تعدادی از هنرمندان شرکت‌کننده از تاثیر این اتفاق بر روند برگزاری جشنواره‌ای گفتند که قرار است کمتر از 20 روز دیگر برگزار شود.

صراط: پس از استعفای مرضیه برومند از دبیری جشنواره‌ی تئاتر عروسکی،تعدادی از هنرمندان شرکت‌کننده از تاثیر این اتفاق بر روند برگزاری جشنواره‌ای گفتند که قرار است کمتر از 20 روز دیگر برگزار شود.

تاثیر یک استعفاء بر جشنواره تئاتر عروسکی

عادل بزدوده از هنرمندان قدیمی تئاتر عروسکی با اشاره به استعفای دبیر جشنواره تئاتر عروسکی گفت: واقعا از این اتفاق شوکه شدم‌، مطمئنم که هر تصمیمی که خانم برومند،بگیرند به صلاح تماشاگران عروسکی است.

وی ادامه داد: می‌خواهم توجه مدیران ارشد بالا دستی را به این مساله جلب کنم که زمانی قادر هستید، از یک سرمایه خوب به درستی استفاده کنید که همه چیز را در اختیارش قرار دهید.

این هنرمند تئاتر عروسکی تصریح کرد: آدمی مثل خانم برومند است که می‌تواند فریاد بزند و ناگفته‌های خلوت هنرمندان را آشکار کند، اگر کسی بخواهد از ما سوء استفاده کند باید جلویش را بگیریم.

بزدوده ضمن حمایت از مواضع دبیر مستعفی تئاتر عروسکی ادامه داد: من و تمام دوستان دنیای عروسکی چه در جشنواره شرکت کنیم و چه شرکت نکنیم حمایت شدید، دقیق‌، منطقی و احساس خود را از ایشان اعلام می‌کنیم و امیدوارم مسوولان بدانند که می‌توانیم چه فرصتی را با بهتر شدن این مسیر به دست آوریم و برعکس با بدتر شدن این وضعیت چه فرصتی را از دست بدهیم.

وی اضافه کرد: آقای مرادخانی (معاون هنری) باید توجه بیشتری نسبت به حساسیت‌های این قشر از هنرمندان داشته باشند و کار را به کاردان و کسی که تخصص لازم را دارد، بسپارد.

بزدوده در بخش پایانی سخنانش گفت: ما می‌خواهیم به بچه‌های این مرزوبوم خدمت کنیم، این خدمت را دریغ نکنید. اگر مدیر هستید از خانم برومند و هنرمندان عروسکی بیشتر حمایت کنید، تعلل کردن و پذیرفتن استعفا هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، بنابراین امیدوارم آقای مرادخانی با درایت خودشان حمایت‌شان را از دبیر جشنواره تئاتر عروسکی اعمال کنند.

افسانه زمانی دیگر هنرمند تئاتر عروسکی درباره تاثیرات این استعفا گفت: قطعا نمایشگران عروسکی از خانم برومند حمایت می‌کنند، چرا که می‌خواهند از خود نمایش عروسکی به عنوان یک امر حقوقی حمایت کنند.

وی با بیان اینکه هدف ایشان بهبود وضعیت نمایش عروسکی است، عنوان کرد: باید حمایت همه جانبه از خانم برومند صورت بگیرد، چون وقتی در مقابل خواسته‌های دبیری سنگ‌اندازی می‌شود، در واقع در مقابل خود گروه‌ها سنگ اندازی شده است.

زمانی تصریح کرد:آنچه خانم برومند مطرح کرده است،تنها مشکل جامعه تئاتر عروسکی نیست. بلکه مشکل کل جامعه تئاتری است.

این هنرمند تئاتر عروسکی همچنین گفت: اگر خانم برومند از جشنواره بروند گروه ما هم این کار را خواهد کرد و از جشنواره کنار می‌رود. به هر حال وقتی دولتی با شعار تدبیر و امید بر سر کار می‌آید، انتظار می‌رود که این شعار در حوزه‌های فرهنگی دیده شود اما تا کنون این اتفاق در حوزه نمایش نیافتاده است.

زمانی با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی دبیر مستعفی جشنواره تئاتر عروسکی گفت: وقتی چنین مسائلی از سوی یک هنرمند مطرح می‌شود، جای تامل بیشتر و عمیق‌تری دارد و حمایت جامعه تئاتری را می‌طلبد، چون حرف‌هایی زده شده است که مشکل امروز تئاتر ما است.

همچنین هادی حجازی‌فر گفت: تنها امکان زنده بودن تئاتر عروسکی‌، برگزاری جشنواره آن است که متاسفانه به اشتباه هم این اتفاق افتاده است و زمانی هم که چنین اتفاقاتی مثل استعفاء می‌ افتد مثل یک شوک به تئاتر عروسکی وارد می‌شود.

او افزود: اتفاقات خوبی در جشنواره تئاتر عروسکی این دوره با خانم برومند افتاد،‌ اما جای تاسف است که ایشان از دبیری جشنواره استعفا بدهند.

این کارگردان همچنین مطرح کرد: با وجود زحمات زیادی که گروه ما در این مدت کشیده است، در صورت رفتن خانم برومند ما هم کنار خواهیم کشید، البته ایشان از ما خواسته اند که تمرینات‌مان را با جدیت ادامه دهیم.

هادی حجازی‌فر در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد: کار در نهایت به تقابل و رویارویی نرسد و همه چیز با حسن نیت حل شود، چون الان دیگر فرصتی برای تغییر دبیر جشنواره نیست.

آزاده پورمختار ضمن حمایت از دبیر جشنواره تئاتر عروسکی به ایسنا گفت: بالاخره باید یک نفر این حرف‌ها را مطرح می‌کرد خانم برومند در این مدت اذیت شد. ایشان همیشه عادت دارند از خودشان مایه بگذارند اما نسبت به کارهایشان در جشنواره عروسکی قدرناشناسی صورت گرفت.

او درباره تاثیر این استعفا مطرح کرد: با این استعفا مسئولین متوجه می‌شوند که باید آدم‌هایی مثل ایشان را نگه دارند و فکر می‌کنم نمی‌گذارند که خانم برومند از جشنواره برود. در هر صورت هر اتفاقی که رخ دهد ما از دبیر جشنواره عروسکی حمایت خواهیم کرد.

مرضیه برومند طی دو،سه روز گذشته استعفایش را از دبیری جشنواره تئاتر عروسکی مطرح کرد و از معاون هنری وزارت ارشاد خواست، زودتر به این موضوع رسیدگی کند.


4597266
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است