استانی 16:51 - 27 آذر 1393
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:
زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: عمل صالح کلمه طیبه را ارتقا می دهد و بطور قطع رهبر معظم انقلاب نمادی از کلمه طیبه هستند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «عباسعلی سلیمانی» در پنجمین همایش خورشید ولایت که به مناسبت سی و هفتمین سالگرد تبعید رهبر معظم انقلاب از سوی رژیم ستم شاهی به ایرانشهر، برگزار شد، با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش افزود: مردم شهرستان ایرانشهر در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مفتخر به میزبانی روحانی بزرگواری بودند که امروز با عنایت خداوند جهان اسلام و دنیا به وجود پر برکتشان افتخار می کنند.



نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: مردم ایرانشهر به اعتماد روحیه جهادی رهبر معظم انقلاب در کنارش تا آخر ایستادند بگونه ای که معظم له ایرانشهر را خانه دوم شان عنوان کردند.



عضو خبرگان رهبری گفت: بر خلاف خواسته و هدف حاکمیت رژیم ستم شاهی، مردم ایرانشهر برخورد صمیمانه و خوبی با رهبر معظم انقلاب داشتند که برگزاری چنین همایش هایی نیز از برکت همان صمیمت و وفاداری مردم این خطه است.



به گزارش ایرنا، پنجمین همایش خورشید ولایت روز پنجشنبه با حضور روحانیون شیعه و سنی، مدیران و مسوولان استانی و شهرستانی، معتمدان و ریش سفیدان طوایف و قبایل و قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی در مصلای فاطمه الزهرا (س) ایرانشهر برگزار شد.







*ایرانشهر؛ شهر ولایت، میزبان پنجمین همایش خورشید ولایت







پنجمین همایش خورشید ولایت در آستانه سالروز تبعید رهبر معظم انقلاب از سوی رژیم ستم شاهی به شهرستان ایرانشهر در مصلای این شهر برگزار شد.



به گزارش ایرنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در مراسم آغاز پنجمین همایش خورشید ولایت، 28 آذر سالروز تبعید رهبر معظم انقلاب به ایرانشهر را رویداد بزرگ تاریخی برای سیستان و بلوچستان عنوان کرد.







حجت الاسلام «عباس دانشی» گفت: رژیم ستم شاهی با هدف منزوی نگه داشتن رهبر معظم انقلاب ایشان را به ایرانشهر تبعید کرد اما بر خلاف خواسته سردمداران حکومت پهلوی 28 آذر 1356 سرآغاز پیوند عمیق عاطفی و ارزشمند مردم شهرستان ایرانشهر با ولایت فقیه شد.







وی ارتباط گرم و صمیمی مردم ایرانشهر با رهبر معظم انقلاب در مدت 237 روز تبعیدشان را از برکات حضور معظم له در این شهرستان برشمرد و افزود: توجه و عنایت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به مردم بویژه کمک های معظم له در جریان حادثه سیل ایرانشهر سبب تحکیم پیوندهای عاطفی و محبت میان مردم و ایشان شد.







نماینده مردم ایرانشهر، دلگان و سرباز در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: در زمان و شرایطی که بیشتر کشورهای منطقه و همسایه ایران به سبب دخالت استکبار و نیروهای بیگانه از ناامنی و بی ثباتی رنج می برند، وجود رهبری مقتدر و آگاه به مسائل روز جهان، ایران اسلامی را به کشوری امن و با ثبات تبدیل کرده است.







«محمد سعید اربابی» افزود: اقتدار ایران اسلامی در جهان، پیشرفت های علمی و ثبات و امنیت آن مرهون رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب و ایثارگریها و پیروی های خالصانه ملت بزرگ ایران از رهبری است.



وی اظهار داشت، رهبر معظم انقلاب در قلب و جان مردم مسلمان و آزادی خواهان جهان بویژه مردم خونگرم و قدرشناس سیستان و بلوچستان از جمله ایرانشهر جای دارند.



وی ادامه داد: ملت ایران قدر این نعمت را بخوبی می داند و به همین سبب الگویی برای تمامی مسلمانان و سایر آزادیخواهان جهان شده است.







نماینده مردم ایرانشهر، دلگان و سرباز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توسعه فرهنگی و تامین زیر ساختهای آن بیان کرد: توسعه فرهنگی زیربنای توسعه و پیشرفت سایر حوزه ها است بطوری که اگر برخی ناامنی و یا آسیب های اجتماعی در جامعه ایجاد می شود ناشی از کمبود امکانات فرهنگی و آماده نبودن زیرساختهای این حوزه است.







اربابی تخصیص اعتبار و تسریع در ساخت مجتمع فرهنگی ولایت در ایرانشهر را خواستار شد.



وی با تقدیر از توجه دولت تدبیر و امید به سیستان و بلوچستان گفت: تصویب ایجاد طرحهای زیر ساختی و مجتمع های بزرگ اقتصادی از جمله صنایع پتروشیمی، فولاد، توسعه ظرفیت بنادر، گازرسانی و راه آهن و تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای طرحهای بزرگ و همچنین جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی برای ورود به حوزه توسعه و پیشرفت این استان از اقدامهای خوب دولت است که نوید دهنده آینده ای روشن و تحول در توسعه استان است.







به گزارش ایرنا، پنجمین همایش خورشید ولایت در ایرانشهر با حضور روحانیون، علما، مدیران و مسوولان و قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی در مصلی این شهرستان برگزار شد.



در این همایش مستند '237 روز' با موضوع بازخوانی دوران تبعید رهبر معظم انقلاب اکران و از تمبر یادبود واقعه تبعید معظم له رونمایی شد.



میزبانی مردم ایرانشهر از رهبر معظم انقلاب در سال 1356 در زمان تبعید از سوی رژیم ستم شاهی، موجب شد تا این شهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نام شهر ولایت مزین و مفتخر شود.



7314 / 653/ 1539

انتهای پیام /*


5445085
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است