استانی 11:33 - 29 مهر 1399
مدیر جهادکشاورزی ‌شهرستان ‌ماه‌نشان عنوان کرد
ایسنا/زنجان مدیر جهادکشاورزی ‌ماه‌نشان گفت: در حال حاضر مشکل اصلی آبزی‌پروران ‌این ‌شهرستان، نبود ثبات در قیمت خوراک ماهی است.

نبود ثبات در قیمت خوراک؛ دغدغه امروز آبزی‌پروران

علی عجم‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن انواع آبزی در این شهرستان تولید می‌شود، اظهار کرد: ۵۹۰ مزرعه آبزی‌پروری در ماه‌نشان فعال است که در مجموع ۷۰ درصد آبزیان استان در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با اشاره به مزرعه‌های آبزی‌پروری فعال در ماه‌نشان، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اشتغال در این منطقه مربوط به آبزی‌پروری است که متاسفانه تغییر ناگهانی قیمت خوراک ماهی باعث خالی شدن ۶ درصد از مزارع آبزی‌پروری شده و تاب‌آوری بیش از ۷۰۰ واحد پرورش ماهی در این ‌صنعت، سخت شده است و اگر از سوی مسئولان نظارتی نباشد، پیش‌بینی می‌شود در حدود ۲۰ درصد از پرورش‌دهندگان ماهی در سال‌های آینده از گردونه صنعت پرورش ماهی خارج شوند، این در حالی است که در بخش آبزی‌پروری در این منطقه ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

عجم‌لو با بیان اینکه قیمت ‌خوراک ماهی به طور متوسط معمولا ۶۰ درصد از هزینه‌های تولید را شامل می‌شود، افزود: با توجه به کاهش انواع تولید آبزی‌پروری در استان‌های دیگر، قیمت ماهی برای پرورش‌دهنده مناسب است، این در حالی است که کاهش توان مالی مردم در این وضعیت بیماری کرونا، میزان مصرف در شهرهای کوچک کاهش داشته است.

این مسئول با اشاره به صادرات آبزیان به استان‌های همجوار، یادآور شد: به دلیل تکمیل نشدن زیرساخت‌ها، صادرات به صورت متمرکز و منسجم نیست، اگر صادرات به صورت منسجم انجام شود یا خرید تضمینی وجود داشته باشد، در شرایط پیک تولید ماهی شاهد افت شدید قیمت و در شرایط کمبود با افزایش شدید قیمت ماهی مواجه نخواهیم بود.

انتهای پیام


10771920
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است