استانی 07:22 - 02 دی 1393
شهردار بندرعباس خبر داد
شهردار بندرعباس گفت: تا پایان سال 95 باید پنج تقاطع غیرهمسطح در این شهر احداث شود.

احداث 5 تقاطع غیرهمسطح تا پایان سال 95 در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده در حاشیه بازدید از پروژه‌های در دست اجرای شهرداری با اشاره به احداث تقاطع غیر همسطح چهارراه جهانبار اظهار داشت: پس از انجام کارهای ابتدایی، اکنون شاهد آغاز به کار اصلی اجرای تقاطع غیرهمسطح چهارراه جهانبار هستیم.

وی با اشاره به اینکه این تقاطع یکی از پرترافیک‌ترین مناطق شهر بندرعباس محسوب می‌شود، افزود: در دوره جدید شهرداری بندرعباس، قصد داریم مشکلات ترافیکی را به حداقل برسانیم که دراین ارتباط اقداماتی مانند احداث تقاطع‌های غیرهم‌سطح، زیرگذر و غیره در حال انجام است.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه در ارتباط با این تقاطع، از روز گذشته حفاری محل ایجاد پایه‌های پل آغاز شده است، خاطرنشان کرد: براساس اصول مهندسی و پل سازی، تعداد 120 شمع  به طول 28 متر و قطر 120 سانتیمتر، ساخته شده می‌شود.

امینی‌زاده با اشاره به تاثیر احداث این تقاطع غیرهم سطح در روان‌سازی ترافیک، تصریح کرد: بهبود عبور و مرور یکی از مهمترین مزایای ساخت تقاطع‌های غیرهم سطح است.

وی با اشاره به اعتبار این پروژه، اضافه کرد: مجموع اعتبار پروژه تقاطع غیرهم سطح جهانبار بالغ بر 120 میلیارد ریال می‌باشد که تاکنون برای بحث‌های زیرساختی و مهیا ساختن شرایط عملیات اجرایی، حدود 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: تا پایان سال 95 باید تعداد پنج تقاطع غیرهم سطح توسط شهرداری احداث شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهم سطح چهارراه جهانبار، افزود: این پروژه، چهارمین تقاطع غیرهم سطح است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

امینی‌زاده با اشاره به مشخصات فنی تقاطع غیرهم سطح چهارراه جهانبار، اضافه کرد: این تقاطع با 9 دهنه، دارای 687 متر طول، 240 متر عرشه و 472 متر رمپ می‌باشد.

وی با اشاره به عرض 18.9 متری این پروژه، اضافه کرد: رمپ شمالی این تقاطع 196 متر و رمپ جنوبی 282 متر طول دارد که بزرگترین دهنه آن بر روی بلوار پاسداران به طول 38 متر احداث خواهد شد.


5469074
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است