بین‌الملل 15:42 - 14 مهر 1401

تعلیق فعالیت مسلحانه جریان صدر در  سراسر عراق بجز صلاح الدین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری السومریه، «صالح محمد العراقی» موسوم به وزیر مقتدی صدر با صدور بیانیه‌ای تعلیق تمام فعالیت‌های گروه «سرایا السلام» شاخه نظامی جریان صدر در تمام استان‌ها به جز استان صلاح الدین (سامرا و مناطق اطراف آن) را اعلام کرد.

در این بیانیه که در واکنش به اقدامات خشونت بار اخیر در شهر بصره در جنوب عراق صادر شده، تأکید شده است: برای جلوگیری از بروز فتنه در بصره و طبق دستورات فرماندهی کل نیروهای مسلح، ما تعلیق فعالیت همه گروه‌های مسلح از جمله سرایا السلام را در همه استان‌های عراق به جز صلاح الدین اعلام می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما در صورت مخالفت با این تصمیم، تدابیر دیگری اتخاذ خواهیم کرد. ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و جنگ داخلی، حرام و ممنوع است.

طی روزهای اخیر بصره مهمترین بندر اقتصادی جنوب عراق شاهد ناآرامی‌هایی بود که در یکی از آنها شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای عراق که مواضع اصولی در قبال تحولات عراق و منطقه اتخاذ می‌کند، از یک عملیات تروریستی جان به در برد.


11703866
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بیل کلینتون و باراک اوباما رؤسای‌جمهوری اسبق آمریکا و جو بایدن در ائتلافی بی‌سابقه علیه پیروزی ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری، با یکدیگر متحد شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی که سال گذشته بار‌ها به قرآن کریم هتاکی کرده بود، در پی اخراج از سوئد به نروژ پناهنده شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از شهادت چهار رزمنده خود در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آرژانتین در ادامه حمایت بی قید و شرط خود از رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل حتی یک اقدام افراطی هم در غزه مرتکب نمی‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده و بقیه نیز با حملات ارتش اشغالگر و کمبود منابع مواجه هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است