سیاسی 18:13 - 30 اسفند 1395
با حضور رییس جمهوری و در اولین ساعات آغاز سال 1396
رییس‌ جمهوری در نخستین ساعات سال 1396 هجری شمسی ، خط تولید جدید جامدات شرکت داروسازی رازک را افتتاح کرد. همچنین در این مراسم از 60 قلم داروی جدید شرکت‌های دارویی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی، رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، در صورت جایگزین کامل این اقلام با نمونه‌های مشابه وارداتی، سالانه حداقل 305 میلیارد ریال (بیش از 90 میلیون دلار) بر مبنای قیمت خرید شرکت‌های واردکننده و حداقل 4100 میلیارد ریال (بیش از 125 میلیون دلار) بر مبنای قیمت مصرف‌کننده صرفه‌جویی ارزی به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ساعاتی پس از تحویل سال نو با حضور در شرکت داروسازی رازک، ضمن افتتاح خط تولید جدید جامدات رازک ، از بخش‌های مختلف این خط تولید داروسازی، بازدید و با توضیحات مسئولین و دست‌اندرکاران در جریان روند تولید و مزایای این محصول جدید قرار گرفت.

توسعه و تولید این 60 قلم محصول جدید که در دو گروه اصلی مواد اولین دارویی و محصولات دارویی می‌باشند توسط 16 شرکت عضو شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین (تیپیکو) به عنوان بزرگترین هلدینگ دارویی کشور انجام شده است. در صورت جایگزین کامل این اقلام با نمونه‌های مشابه وارداتی، سالانه حداقل 305 میلیارد ریال (بیش از 90 میلیون دلار) بر مبنای قیمت خرید شرکت‌های واردکننده و حداقل 4100 میلیارد ریال (بیش از 125 میلیون دلار) بر مبنای قیمت مصرف‌کننده صرفه‌جویی ارزی به همراه خواهد داشت.

این محصولات بدون هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری جدید و صرفاً با استفاده از بکارگیری پتانسیل‌های موجود و ایجاد بهره‌وری بیشتر در شرکت‌های زیرمجموعه گروه دارویی تأمین، به تولید رسیده‌اند.

این اقلام از نظر دسته‌های درمانی شامل گروه‌های زیر می‌باشند:

داروهای مربوط به سیستم اعصاب: 9 قلم شامل داروهای درمان ام‌اس، صرع، آلزایمر و...

داروهای ضد عفونت: 6 قلم شامل آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضد قارچ

داروهای مربوط به سیستم قلبی عروقی: 6 قلم شامل داروهای ضد انعقاد، ضد فشار خون و...

داروهای مربوط به سیستم هرمونی: 4 قلم شامل داروهای ضددیابت، درمان ناباروری و...

مکمل‌های رژیمی غذایی: 7 قلم

داروهای گیاهی: 6 قلم

مواد جانبی و مواد غیرفعال دارویی: 6 قلم شامل پلیمرها، مواد روکش‌ قرص‌سازی، آمالگام و...

سایر دسته‌ها: بقیه اقلام شامل داروهای ضدسرطان، گوارشی، تنفسی و...

انتهای پیام


8941808
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز جمعه این هفته تهران - ۷ اردیبهشت ماه - به امامت آیت الله خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: تهدید‌ها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است ایران امروز را می‌توان کشوری پیشرفته و فناور نامید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد واقعه طبس و شکست مفتضحانه متجاوزان آمریکایی منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت و اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است