علمی فناوری 10:14 - 27 تیر 1397
15 فضانورد چین برنامه آموزشی 19 روزه‌ای را در صحرای باداین جارا(Badain Jaran) در شمال غرب چین به پایان رساندند که شبیه‌سازی بازگشت اضطراری به زمین و فرود بدون برنامه‌ریزی قبلی است. آموزش‌ها که براساس برنامه‌ریزی مرکز آموزش فضانورد چینی(ACC -Astronaut Center of China) صورت گرفت، اولین دوره آموزش فضانوردان این کشور در صحرا و گام دیگری در آماده سازی خدمه برای مأموریت در تیانگونگ, ایستگاه فضایی چینی به شمار می‌رود.

تمرین فضانوردان چینی برای فرود اضطراری در بیابان+تصاویر

به گزارش ایسنا، تمرین حفظ بقا در شرایط فرود در صحرا,  پس از دوره آموزشی مشترک بقای دریایی با همتایان آژانس فضایی اروپا صورت می‌گیرد. نظارت بر این دوره آموزش توسط کارشناسان مرکز پرتاب ماهواره ای "جیوکوان" با هدف بهبود قابلیت پاسخگویی در صورت فرود اضطراری سفینه‌های سرنشین‌دار در مناطق بیابانی انجام شد.

طی این دوره, شش گروه سه نفره فضانوردان، براساس یک سناریو فرود اضطراری را شبیه‌سازی کردند سپس یک سری از وظایف و آزمایش‌ها از جمله ارتباطات نجات کوتاه و بلند، ساخت اقامتگاه موقت و سفر بیابان را انجام دادند.

هر گروه باید ظرف مدت 48 ساعت از محل فرود اضطراری خود را نجات می‌دادند. محیط بیابان، نور مستقیم خورشید، درجه حرارت بالا در روز و سرمای بیابانی در شب‌ها، وجود باد و طوفان شن و سایر شرایط سخت از جمله موارد آزار دهنده‌ای بود که در این تمرین‌ها وجود داشت.

از آغاز تاریخ فضانوردی, بارها فضانوردان در شرایط غیر پیش‌بینی شده فرود آمده‌اند. بطور مثال در جنگل، منطقه کوهستانی و غیره فرود آمده‌اند. به همین دلیل همه فضانوردان ملزم به دیدن دوره‌های مختلف فرود اضطراری در آب، جنگل، صحرا و غیره را باید ببینند.

نکته جالب آن که اهل فن می‌دانند چینی‌ها هم لباس‌های فضایی سوکول(لباس برای استفاده در داخل ناو سایوز در زمان پرتاب به فضا و بازگشت به زمین) و اورلان(برای راهپیمایی‌های فضایی) و هم سفینه شنژو را از روی مدل‌های روسی کپی کرده‌اند اما نکته دیگری که در رفتارهای سازمان فضایی چین دیده می‌شود، مخفی کاری‌هایی است که در دوران شوروی بر این کشور(از جمله فعالیت‌های فضایی) حاکم بود. بطور مثال گرچه در خبرها آمده است که 15 فضانورد چین در تمرین‌ها حضور داشتند اما در عکس‌های منتشر شده, تنها فضانوردانی دیده می‌شوند که قبلا پرواز داشته و به جهانیان معرفی شده‌اند.

در این تصاویر چن دونگ فضانورد ناو شنژو-11، نای هیشنگ که دو بار با سفینه شنژو- 6 و شنژو-10، ژانگ زیائو گوانگ فضانورد شنژو- 10، لیو وانگ فضانورد شنژو-9، وانگ یپینگ از ناو شنژو-10 در حال تمرین فرود اضطراری در بیابان دیده می‌شوند.

انتهای پیام


9845562
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عین اللهی، روسای بیمارستان‌ها را فرماندهان نظام سلامت خواند و بر لزوم ایجاد سیستم مدیریت کیفیت در جهت جلب رضایت بیماران در بیمارستان‌ها تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل دفتر نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو نکاتی را در مورد روزه داری بیماران دیابتی عنوان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مخابرات ایران در مناطق مخابراتی خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد آماده‌باش کامل اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل دودلز طرح لوگوی جدیدی را برای نوروز ۱۴۰۳ منتشر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، مقالات علمی مرتبط با روزه داری معرفی و بررسی شدند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» افرادی که مبتلا به کم‌وزنی هستند، اما توانایی روزه گرفتن دارند با رعایت نکاتی می‌توانند از کاهش وزن خود جلوگیری کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در بهار علائم آلرژی فصلی همچون عطسه، سرفه، آبریزش بینی و خارش چشم‌ها در بسیاری از افراد بروز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تحصیل همزمان دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد پیام نور در یک رشته دیگر، در دانشگاه دیگر و یا در دانشگاه پیام نور با عنوان رشته دوم بلامانع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر ضرورت توجه به شیوع سرطان در کشور تاکید کرد و گفت: ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: ۴۲۴ مرکز آموزشی و رفاهی در طرح اسکان موقت نوروزی فرهنگیان آماده خدمت رسانی به فرهنگیان است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است