استانی 19:50 - 11 اسفند 1399
ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه تصور می‌شود اگر در نقاطی از کشور بیمارانی با موتاسیون انگلیسی پیدا شده، از طریق مسافرت از خوزستان بوده است، گفت: این در حالی است که این سوش موتاسیون‌یافته، در عراق سوش غالب است و در سایر استان‌ها نیز از طریق مبادی مرزی و همچنین در برخی شهرها از طریق مسافرت‌های هوایی وارد شده است.

توضیحی درباره نحوه ورود ویروس جهش‌یافته به استان‌های مختلف

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: همچنان وضعیت مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز جامع سلامت در اهواز و چند شهر دیگر استان افزایشی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اعمال محدودیت‌ها در خوزستان افزود: نتیجه اعمال محدودیت‌ها در چند روز آینده جواب می‌دهد زیرا پس از اعمال محدودیت‌ها، دو هفته زمان لازم است تا مراجعه به بیمارستان‌ها کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در روزهای گذشته هجمه‌ای علیه خوزستان شکل گرفته است که تصور می‌شود اگر در نقاطی از کشور بیمارانی با موتاسیون انگلیسی پیدا شده، از طریق مسافرت از خوزستان بوده است. این در حالی است که این سوش موتاسیون‌یافته، در عراق سوش غالب است و در سایر استان‌ها نیز از طریق مبادی مرزی و همچنین در برخی شهرها از طریق مسافرت‌های هوایی وارد شده است.

وی افزود: به طور مثال در قزوین، مشهد و تهران بسیاری از افرادی که مبتلا شدند، مسافرانی بودند که از اروپا وارد این شهرها شدند اما به دلیل اینکه روزانه تعداد زیادی تردد از مرزهای زمینی خوزستان انجام می‌شود، میزان ابتلا و بروز در خوزستان بیشتر بوده و ممکن است این موج، سایر کشور را نیز درگیر کند.

ابول‌نژادیان بیان کرد: آنچه اهمیت دارد تلاش همکاران حوزه سلامت ما است که شبانه‌روز در حال بیماریابی هستند تا از گسترش بیماری به سایر نقاط کشور جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در حال حاضر در استان خوزستان به ازای هر بیمار بستری، ۱۱ بیمار سرپایی شناسایی می‌شود.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۳ هزار مورد نمونه‌گیری انجام شده است تا با بیماریابی وسیع و قرنطینه به موقع و اعمال محدودیت‌ها، بیماری مهار شود.

انتهای پیام


10973006
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است