سیاسی 08:07 - 08 آذر 1393
زاهدان - ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان، تاکید کرد که اولویت های توسعه شهرستان نیکشهر در جنوب استان بر محور سرمایه گذاری و فعال شدن بخشهای مختلف صنایع دستی و گردشگری، اکتشاف معادن، صنایع فراوری و بسته بندی محصول کشاورزی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی جمعه شب در نشست شورای اداری نیکشهر اظهار کرد: این شهرستان با 9 هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولید سالانه 125 هزار تن انواع محصول، ظرفیتهای بالایی در بخش کشاورزی دارد که می تواند اشتغال پایداری ایجاد کند.



وی با بیان اینکه نباید محصول کشاورزی منطقه خصوصا 'انبه' نیکشهر به نام کشور های دیگر بسته بندی و روانه بازارهای مصرف شود، افزود: حداقل انتظار ما از مسوولان این است نسبت به فعال شدن صنایع بسته بندی کشاورزی کمک کنند و محصول با برند منطقه وارد بازارهای مصرف داخلی و خارجی شود.



وی در این ارتباط گفت: ترشی انبه نیکشهر در سیستان و بلوچستان بسیار مشهور است، ولی هنوز به شکل سنتی بسته بندی و سود چندانی برای تولیدکننده و کشاورز ندارد.



هاشمی افزود: وجود تمدنی چند هزار ساله در نیکشهر خود ظرفیت بزرگی برای انجام کاوشهای باستانی است و نباید این بخش همچنان بلا استفاده باشد.



این مسئول خواستار توجه به صنعت گردشگری و احیای صنایع دستی مشهور نیکشهر شد و افزود: بزودی اقدام خوبی در بحث گردشگری و صنایع دستی انجام خواهد شد.



استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در دولت یازدهم طرحهای خوبی برای اکتشاف معادن در دست اجراست و با اکتشاف و استخراج و بهره برداری از معادن نیکشهر مردم بتوانند از مزایای آنان بهره مند شوند.



هاشمی با بیان اینکه مردم ، بخش خصوصی و سرمایه گذاران باید به دنبال پیگیری و اجرای طرحهای بزرگ تولیدی و زیربنایی در سیستان و بلوچستان باشند تاکید کرد: در یکسال گذشته و در مراسم معارفه بیان کردم، کارهای بزرگ بخواهید تا پیگیری کنم .



استاندار ادامه داد: وقتی یک کار بزرگ در استان انجام شود کارهای کوچک خود به خود انجام خواهد شد.



به گفته وی اجرای طرحهای بزرگی مانند گازرسانی و احداث راه آهن سبب تحول بزرگ در استان خواهد شد و چهره منطقه شرق کشور را تغییر خواهد داد.



استاندار سیستان و بلوچستان خبر دادکه بیمارستان 64 تختخوابی نیکشهر یکی از خواسته های به حق مردم است و با پیگیریهای انجام شده و اختصاص 25 میلیارد ریال اعتبار تا خردادماه سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.



هاشمی توجه دولت به بخش بهداشت و درمان را قابل ستایش خواند و گفت:دولت با اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت توانسته است بسیاری از مشکل مردم را در این بخش رفع کند.



به گفته استاندار با توجه به تسریع فعالیتهای دولت تدبیر و امید و نگاه کلان و توسعه محور دولت یازدهم به سیستان و بلوچستان قابل قدردانی است.



هاشمی در ادامه با قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: به دلیل صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشورمان که بر جهانیان آشکار شد، گروه 1+5 چاره ای جز ادامه مذاکره ندارد.



وی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران از حمایت های مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و دولت تدبیر و امید و مردم ولایتمدار کشور برخوردار است و با حفظ منافع و رهنمودهای ولی فقیه به مذاکره ادامه خواهد داد.



همچنین 'صاحب گل صالحی' فرماندار نیکشهر در شورای اداری این شهرستان افزود: پارسال 110 میلیارد ریال از محل تملک دارایی ها به نیشکهر اختصاص یافت که این رقم در سال جاری به 430 میلیارد ریال افزایش یافت که نشان از توجه بالای دولت دارد.



وی خواستار توجه به طرحهای اشتغالزا برای توسعه نیکشهر شد و افزود: این شهرستان که در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد،13 هزار کیلومتر مربع وسعت، چهار بخش، 11 دهستان و 395 روستا دارد.



همچنین حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی امام جمعه نیکشهر و مولوی عبدالله وحیدیفر، امام جمعه اهل سنت نیکشهر در این نشست از حضور استاندار سیستان و بلوچستان برای پیگیری طرحهای عمرانی منطقه و دیدار با مردم قدردانی کردند و این اقدام را نمونه ای از توجه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم عنوان کردند.



در نشست شورای اداری نیکشهر ، مدیران جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش و صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری گزارشی از مشکل و قابلیتهای شهرستان در بخشهای مختلف ارائه کردند و خواستار توجه و سرمایه گذاری در این بخشها شدند.



7306 /2047/

انتهای پیام /*


5291628
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ملازهی گفت: ایران و پاکستان در قبال مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه دیدگاه‌های مشترکی دارند که در سیاست منطقه‌ای می‌توانیم با یکدیگر هم مسیر باشم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران و گسترش اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا پرداخته اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت در انتخابات دور دوم مجلس را بسیار مهم تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است