فرهنگی‌هنری 22:55 - 27 شهریور 1393
رشت - ایرنا - پنجمین جشنواره تخصصی تئاتر با عنوان ˈ ایده تا بداههˈ شامگاه پنجشنبه با معرفی نفرات برتر در گیلان و شهرستان رشت به کار خود پایان داد.

دبیر برگزاری جشنواره ایده تا بداهه بیان کرد : جشنواره یادشده در راستای اهداف خود با هدف کشف پرورش استعدادهای جوان ، در دو بخش تجربه های جوان و فعالان تئاتر برگزار شد.



' محمد پورجعفری ' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بخش فعالان تئاتر امسال به صورت منطقه ای بین استان های گیلان ، مازندران ، اردبیل ، زنجان و قزوین برگزار شد و هنرمندانی که هفت اثر نمایشی به عنوان بازیگر و یا دارای رتبه بازیگری از جشنواره های منطقه ای یا سراسری بودند می توانستند در بخش فعالان تئاتر حضور یابند.



وی گفت:در بخش تجربه های جوان، تمامی هنرجویانی که دوره های تکمیلی بازیگری را گذرانده و یا فارغ التحصیلان رشته بازیگری در مقطع کاردانی به بالا بودند می توانستند با ارایه مدرک در این بخش شرکت کنند.



وی ادامه داد: تمامی شرکت کنندگان می بایست یک آیتم نمایشی کوتاه بین 10 تا 15 دقیقه ای با موضوعات اخلاق و خانواده ، دفاع مقدس ، ارزش های دینی ، ادبیات کهن اسلامی ایرانی و فرهنگ شهروندی آماده می کردند که در همین راستا از بیست و چهارم شهریورماه تا امروز ، 38اثر شامل 28اثر هنرجویی و هشت اثر در بخش فعالان به اجرا درآمد.



پورجعفری افزود : همچنین هیات داوران آرزو افشار، کوروش زارعی و یاسر خاسب به صورت بداهه نیز هنرمندان را مورد ارزیابی قرار دادند.



وی ادامه داد: آرزو افشار دارای لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده هنر و معماری که هم اکنون مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه تهران است.



وی اضافه کرد: یاسر خاسب دیگر داور این جشنواره نیز کارشناس ارشد بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر و معماری است و تا کنون اجراهای متعددی در خارج از کشور از جمله فستیوال بین المللی پرفومنس ، هلند و فستیوال بین المللی پرفورمنس باسانو – ایتالیا داشته است.



به گفته جعفری، کوروش زارعی نیز کارشناس هنرهای نمایشی و کارگردان و بازیگر تئاتر بوده و اجراهای متعددی را به روی صحنه برده است.



وی عنوان کرد: سه نفر در بخش فعالان و هفت نفر در بخش هنرجویی حایز رتبه شدند که منتخبان مربوط به استانهای قزوین و گیلان بوده اند.



همچنین در مراسم اختتامیه جشنواره از ایده تا بداهه کتاب ' خدا حافظ چارلی ' حاوی خاطرات هفت تا هفتاد سالگی زندگی هنرمند گیلانی تئاتر و سینمای کشور ' انوش نصر ماسوله ' رونمایی شد .



انوش نصر ماسوله متولد 1318 شهرستان رشت است ؛ وی بیش از نیم قرن در تاتر ، سینما ، تلویزیون و رادیو فعالیت مستمر داشته است .



وی در فیلم های سینمایی ای ایران - قربانی - مرغابی وحشی - سردار جنگل - صدای پای خدا - ساعت 25 - پشت پرده مه - همیشه پای یک زن در میان است – بالاتر از آسمان و سریال های کوچک جنگلی - آپارتمان – پریا – مهر و ماه – قلب یخی- پس از باران و ... ایفای نقش نموده و دو پروژه جدید تلویزیونی با شرکت وی به نام های معمای شاه به کارگردانی محمد رضا ورزنده و گذر از رنج ها به کارگردانی فریدون حسن پور آماده پخش از سیمای جمهوری اسلامی ایران است.



مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تخصصی بازیگری از ایده تا بداهه در دو بخش هنرجویی و فعالان تاتر با حضور هنرمندان استان های یادشده در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برگزار شد.ک/2



1881 / 695

انتهای پیام /*


4749316
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جامعه صنفی تهیه‌کنندگان علیه برخی سینمادارانی که بیشتر از قدرالسهم توافقی، عایدی دارند، بیانیه‌ای صادر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مستند «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه جشنواره محیط زیستی آسیا CMS VATAVARAN در سال ۲۰۲۴ در دهلی نو هند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صحرا اسدالهی جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره بین‌المللی زنان بیروت دریافت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران گفت: حریم کوشک امیر سلیمانی واقع در منطقه ۱۵ تهران پس از مدت‌ها تعیین شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آمار فروش نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون صدای رسانه ملی، برنامه‌های شبکه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برخی از هنرمندان موسیقی در نیمه اول اردیبهشت ماه کنسرت‌هایی را تدارک دیده‌اند که بیشتر آنها همچنان در گونه موسیقی پاپ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سعدی یکی از شاعران نامدار پارسی است که غزلیاتش شهرت فراوانی دارند و به باور بسیاری از استادان زبان و ادبیات پارسی، تصحیح آن‌ها کار ساده‌ای نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با برگزاری هزاران جلسه تاریخ شفاهی مجموعه کتب ثبت تجارب فرماندهان و مدیران جنگ را در قالب تاریخ شفاهی منتشر کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در گزارشی که پیش‌رو دارید پیامک‌هایی که مخاطبان در بازه زمانی هفته گذشته با سامانه ۱۶۲ تماس گرفته و درخواست‌های خود را مطرح کردند، مشاهده می‌کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است