علمی فناوری 17:22 - 28 مهر 1399
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه تحول‌آفرینی بدون نگاه تحولی میسر نمی‌شود، گفت: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها این آمادگی را دارد تا از ایده‌های علمی که در دفاتر هم اندیشی اساتید در دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند، حمایت کند.

آمادگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای حمایت از ایده‌های علمی اساتید

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام رستمی امروز در نشست هم اندیشی با موضوع تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه و نظام جمع سپاری با بیان اینکه دفتر هم‌اندیشی اساتید با اهداف ارزشمندی در دانشگاه‌ها تاسیس شده است، افزود: از جمله این اهداف ایجاد فضای انتقال دیدگاه‌های اساتید دانشگاه‌ها به عنوان قشر متفکر جامعه به مسئولان و ایجاد فضایی برای حضوری علما در جمع اساتید برای گفتمان‌های دینی است. ضمن اینکه دفتر هم‌اندیشی اساتید سال‌های اخیر برکات زیادی برای دانشگاه‌ها داشته و جلسات ارزشمندی در دانشگاه‌ها برگزار شده است.

وی در ادامه گفت: ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و ۱۰ هزار استاد در حال پژوهش مسائل علمی کشور ظرفیت ارزشمند و مغفول مانده نظام محسوب می‌شود، به همین دلیل چشم‌انداز بالاتری برای دفاتر هم‌اندیشی در دانشگاه‌ها در نظر داریم. این دفاتر می‌توانند در فضای اجتماعی کشور نقش‌آفرین باشند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دفاتر هم‌اندیشی برای ارائه دیدگاه‌ها به مجموعه‌های تصمیم‌گیر و آینده‌ساز کشور ایجاد شده‌اند و باید شبکه اساتید دانشگاه‌ها تشکیل شود تا یک جریان اثرگذار حل مسئله داشته باشیم. با وجود فعالیت ده‌ها هزار استاد در دانشگاه‌ها و دفاتر هم اندیشی اساتید، اما استفاده از این ظرفیت در حل مسائل کشور مغفول مانده است.



وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید با رویکرد مسئله محوری در حل مسائل کشور گام بردارند، اظهار کرد: ما نیازمند ایجاد یک شبکه هم اندیشی اساتید در دانشگاه‌ها هستیم تا یک جریان اثرگذار در توجه به حل مسائل کشور را ایجاد کنیم و دفاتر هم اندیشی اساتید در دانشگاه‌ها باید به شوراهای هم اندیشی تخصصی مجموعه‌های کلان نظام تبدیل شوند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: همکاری دفاتر هم اندیشی با دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدف تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه شکل گرفته، ولی باید این فعالیت گسترش یابد و اساتید در کنار مجموعه‌های اجرایی، سیاست گذاری، نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس قرار بگیرند، در واقع دفاتر هم اندیشی باید به عنوان واسط بین اساتید و مدیران کشور به ایفای نقش بپردازند.



رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها رهبر معظم انقلاب امام خمینی را امام تحول نامیدند و افزود: وجود نگاه تحولی برای حل مسائل کشور ضروری است. به گفته رهبر معظم انقلاب عقب ماندگی کشور توسط نظام سلطه و پادشاهان ضعیف در طی دو قرن اخیر باعث شده که فاصله ما با آنچه که باید باشیم، زیاد باشد. از این رو ایشان معتقدند که باید از راه میان‌بر این عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.



رستمی افزود: تحول آفرینی بدون نگاه تحولی میسر نمی‌شود، در تدوین سیاست‌های کلی باید با نگاه واقعی، حجم فشارهای دشمن و ظرفیت‌های کشور به سیاست‌گذاری بپردازیم. معتقدم رویکرد جمع سپاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه یک نگاه تحولی به این برنامه است. نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها این آمادگی را دارد تا از ایده‌های علمی که در دفاتر هم اندیشی اساتید در دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند، حمایت کند.

انتهای پیام


10771102
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی گفت: طب ایرانی می‌تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات با اشاره به سه بار ارایه درخواست رفع فیلترینگ گوگل پلی به کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه، اظهار امیدواری کرد که با همراهی اعضا در جلسه هفته آینده رفع فیلتر صورت گیرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ماه کامل صورتی پنجم اردیبهشت در آسمان نمایان خواهد شد و تمام طول شب قابل رصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات گفت: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه شاهد گفت: دانشگاه شاهد دارای شش هزار دانشجو در تمام مقاطع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بی نظمی‌ها در فضای زندگی، در تمرکز و تصمیم گیری فرد نیز اختلال ایجاد می‌کند و خلاقیت، سطح بهره‌وری و انرژی فرد را کاهش می‌دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است