علمی فناوری 10:39 - 05 بهمن 1398
در نشست صاحبنظران بخش معدن کشور مطرح شد
معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه سیاست این دانشگاه تعامل موثر با صنایع مختلف کشور است، گفت: درحال حاضر دفاتر R&D و مراکز نوآوری و فناوری برخی از صنایع و بانک‌ها در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

ایجاد دفاتر R&D و فناوری صنایع و بانکها در دانشگاه امیرکبیر/حمایت "ایمیدرو" از پایان‌نامه‌ها

به گزارش ایسنا، دکتر حسین حسینی تودشکی در نشست صاحبنظران بخش معدن کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: سیاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعامل موثر با صنایع مختلف کشور است تا بر این اساس بتوانیم در رفع نیازهای صنایع کشور سهیم باشیم.



وی افزود: برای تحقق این موضوع، دانشگاه بسترهای متعددی مهیا کرده است که برگزاری گردهمایی تخصصی با صنایع مختلف یکی از این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.



معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: این دانشگاه بستری را فراهم کرده تا صنایع کشور بتوانند دفاتر (R&D) و مراکز نوآوری و فناوری در محیط این دانشگاه را ایجاد کنند.



دکتر حسینی تودشکی عنوان کرد: درحال حاضر چند شرکت و بانک دفاتر R&D و نوآوری در دانشگاه ایجاد کرده‌اند.



وی با اشاره به حضور دو شتابدهنده معدنی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بسیاری از دانشکده‌های این دانشگاه می‌توانند با صنایع معدنی کشور فعالیت کنند، در این راستا می‌توان گفت بیش از ۲۰۰ عضو هیات علمی و دو هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه می‌توانند در حوزه پروژه‌های معدنی فعالیت داشته باشند.



هدف دانشگاه امیرکبیر ایفای نقش موثر در رفع نیازهای صنایع است



دکتر سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این نشست گفت: این دانشگاه یکی از اهداف اصلی خود را ایفای نقش موثر در رفع نیازهای صنایع کشور تعیین کرده است.



وی افزود: با توجه به شرایط کشور این دانشگاه وظیفه خود می‌داند که نقش ویژه‌ای در رفع نیازهای صنعت داشته باشد.



معتمدی افزود: این دانشگاه به نحوی فعالیت می‌کند که بتواند ارتباط موثری با صنایع کشور داشته باشد.



رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: بخش معدن یکی از مهمترین حوزه‌های اقتصادی و صنعتی کشور به‌شمار می‌رود؛ بنابراین دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه دارد از پتانسیل خود در این حوزه استفاده کند.



دکتر معتمدی اظهار کرد: باتوجه به اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه در حد ایده‌آل نیست؛ اما می‌توان این ظرفیت را در کشور گسترش داد.



دکتر مالک نادری، مدیر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این نشست گفت: با توجه به شرایط کشور سعی داریم ظرفیت‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر را به سمت نیازهای کشور سوق دهیم.



وی عنوان کرد: بنابراین دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی دارد تا ظرفیت های خود را به سمت نیازهای کشور حرکت دهد.

دانشگاه امیرکبیر برای سازمان ایمیدرو برنامه آینده‌نگاری تدوین می‌کند

دکتر خداداد غریب پور، رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو گفت: قرار است دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای این سازمان برنامه آینده‌نگاری تدوین کند.



وی افزود: سازمان ایمیدرو به دنبال ارتباط موثر با دانشگاه‌های کشور است.



غریب‌پور با بیان اینکه سازمان ایمیدرو به دنبال حمایت از ایده‌ها است، تاکید کرد: ما دنبال حل نیاز صنعت توسط دانشگاه‌ها هستیم. 



رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به حمایت این سازمان از پایان‌نامه‌های دانشجویی، اظهار کرد: سازمان ایمیدرو از پایان‌نامه‌هایی حمایت می‌کند که در راستای نیازهای این سازمان باشد.



دکتر غریب‌پور عنوان کرد: سازمان ایمیدرو ۱۷۰ عنوان نیاز این سازمان را احصا کرده است که در راستای این نیازها از پایان‌نامه‌های دوره دکتری و کارشناسی ارشد حمایت خواهد کرد.



رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: به دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کردیم تا برای این سازمان برنامه‌ریزی آینده‌نگاری انجام دهد که در این راستا نیز قرار است مطالعه تحقیقی در خصوص جایگاه سازمان ایمیدرو در مقایسه با سازمان‌های بین المللی نیز صورت گیرد.



دکتر غریب پور تصریح کرد: پژوهش‌های این سازمان در سال ۹۸ رشد ۵۰ درصدی داشته است که تمامی پژوهش‌های صورت گرفته بر اساس نیازهای صنعت بوده است.

انتهای پیام


10360562
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۳۱ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد گفتمان اول آموزش و پرورش در هر مسئله‌ای یعنی پایه‌گذاری گفتمان آینده‌سازی در کشور است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از عملیاتی شدن واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور تا ۱۰ روز آینده خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درباره نحوه فعالیت مراکز سراج توضیح داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نائب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: فروش اینترنتی دارو در دنیا انجام می‌شود اما برای اجرای این طرح باید مطالعات دقیقی داشته باشیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر «داود یونسیان» را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است