استانی 18:13 - 26 آذر 1393
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی مطرح کرد؛
با اعترافات جدید «گرگ های زرد» و مواجهه آنان با برخی دیگر از شاکیان، این پرونده ابعاد گسترده تری پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اعترافات جدید «گرگ‌های زرد» و مواجهه آنان با برخی دیگر از شاکیان، این پرونده ابعاد گسترده تری پیدا کرده است، گفت: در پرونده‌های مربوط به اعمال خلاف منافی عفت، شاکیان به خاطر حفظ آبرو و یا ترس از بروز برخی مسائل خانوادگی، کمتر به پی گیری پرونده رغبت دارند بنابراین پلیس در تحقیقات خود با مشکلاتی مواجه می‌شود.



سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی افزود: کارآگاهان در بررسی و پی گیری این پرونده‌ها، از همه تجربیات، تخصص و توان علمی خود استفاده می‌کنند تا با شیوه‌های فنی و اطلاعاتی اسناد و مدارک غیرقابل انکاری را برای اثبات جرم یا اعترافات مته‌مان جمع آوری کنند.



این مقام ارشد انتظامی همچنین با اشاره به پرونده معروف به «گرگ‌های زرد» خاطرنشان کرد: پس از چند روز بازجویی به شیوه‌های علمی و همچنین انجام یکسری تحقیقات گسترده که توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی انجام شد ۲ متهم این پرونده که دختران جوان را مورد آزار قرار می‌دادند، پرده از جرایم دیگری نیز برداشتند و معترف شدند که برخی از اعمال شیطانی خود را ۳ نفری انجام داده‌اند.



سرهنگ بیدمشکی تصریح کرد: مته‌مان که ابتدا سعی داشتند ارتکاب هرگونه جرمی را انکار کنند وقتی در برابر شواهد و ادله پلیس قرار گرفتند و با طعمه‌های خود مواجه شدند، به ناچار لب به اعتراف گشودند و در مراحل اولیه تحقیقات به آزار و اذیت ۳ دختر جوان در محور مشهد- فریمان اعتراف کردند؛ این در حالی بود که پلیس احتمال می‌داد این افراد با توجه به شیوه ارتکاب جرم و استفاده از خودرو تاکسی که مورد اعتماد عموم جامعه است، طعمه‌های بیشتری را قربانی نیات پلید خود کرده باشند بنابراین کارآگاهان با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی سیدجواد حسینی (قاضی شعبه ۸۱۱ دادسرای مشهد) بررسی‌های اطلاعاتی خود را ادامه دادند تا اینکه ۲ متهم مذکور یکی دیگر از همدستان خود را هنگام آزار دختران معرفی کردند.



رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ضمن قدردانی از نظارت مستقیم و راهنمایی‌های دادستان مشهد برای دستگیری هرچه سریع‌تر عاملان آزار و اذیت دختران، اضافه کرد: پس از درج بدون پوشش تصویر مته‌مان در روزنامه خراسان، برخی دیگر از شاکیان نیز برای شناسایی افراد دستگیر شده به اداره جنایی پلیس آگاهی مراجعه کرده‌اند که بررسی‌های پلیس در این باره همچنان ادامه دارد.



وی با بیان اینکه پرونده معروف به «گرگ‌های زرد» ابعاد گسترده تری یافته است، یادآور شد: عملیات پلیسی برای دستگیری دیگر افراد مرتبط با این پرونده و شناسایی سایر شاکیان آغاز شده است و این پرونده تا ریشه یابی کامل همراه با بررسی‌های علمی ارتکاب جرم ادامه می‌یابد. سرهنگ کارآگاه بیدمشکی در پایان نیز به شاکیان و قربانیان احتمالی دیگر این پرونده اطمینان داد: شاکیان مطمئن باشند همه هویت و اسرار آنان در این گونه پرونده‌ها به طور کاملا محرمانه نزد پلیس و قاضی پرونده باقی می‌ماند و هیچ کس از هویت آنان مطلع نخواهد شد. وی در عین حال از شهروندان خواست چنان چه اطلاعاتی درباره اقدامات مجرمانه مته‌مان دارند با شماره ۲۱۸۳۷۰۰ تماس بگیرند.



سابقه خبر



۲ جوان شیطان صفت که اقدامات مجرمانه خود را از آبان گذشته آغاز کرده بودند با استفاده از یک دستگاه تاکسی زرد رنگ، دختران مسافر را به زور و تهدید به جاده مشهد- فریمان می‌کشاندند و آنان را مورد آزار قرار می‌دادند.



 مته‌مان این پرونده که به «گرگ‌های زرد» معروف شدند، با تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی چند روز قبل در دام قانون گرفتار شدند و به آزارهای به عنف خود اعتراف کردند. شایان ذکر است خبر و تصویر بدون پوشش مته‌مان این پرونده در تاریخ ۹۳. ۹. ۱۹ در صفحه حوادث خراسان به چاپ رسیده است.



انتهای پیام/ا


5439298
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است