فرهنگی‌هنری 19:07 - 03 آذر 1393
ترجمه دو کتاب داستانی منتشر شد.

ترجمه دو کتاب داستانی منتشر شد

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر ایسنا، «صبحانه قهرمانان» نوشته کورت ونه‌گات با ترجمه راضیه رحمانی به چاپ رسیده است.

بخشی از متن کتاب: «نام داستان تراوت که در مجله بند جوراب سیاه چاپ شده بود «لوده رقاص» بود و مثل خیلی از داستان‌های دیگرش درباره شکستی حزن‌انگیز در برقراری ارتباط بود. توالی رویدادهای داستان این‌گونه بود: موجودی فضایی به نام زاگ سوار بر بشقاب پرنده به زمین آمد تا راز درمان سرطان و چگونگی پرهیز از جنگ را برای انسان‌ها فاش کند. زاگ این اطلاعات را از سیاره‌ای به نام مارگو آورد که ساکنانش از طریق نوعی پایکوبی و باد معده با هم ارتباط برقرار می‌کردند.

زاگ شباهنگام در کانتیکاکت فرود آمد. اما همین که پایش به زمین رسید‌، خانه‌ای را در حال سوختن دید. به سرعت به سمت خانه رفت و برای اخطار به ساکنانش و آگاه کردنشان از خطری که تهدیدشان می‌کرد شروع کرد به پایکوبی و استفاده از باد معده‌اش. بزرگ خانواده با یک ضربه چوب گلف مغز زاگ را ریخت توی دهنش».

«صبحانه قهرمانان» در 311 صفحه با شمارگان 1650 نسخه و قیمت 14000 تومان در انتشارات ققنوس به چاپ رسیده است.

**

«وقتی شعله‌ها شما را دربر می‌گیرند» نوشته دیوید سداریس با ترجمه نادر قبله‌ای در 267 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 13500 تومان در انتشارات مروارید منتشر شده است.

بخشی از متن کتاب: «وقتی سیگار کشیدن در رستوران‌های نیویورک ممنوع شد،‌ دیگر بیرون از خانه غذا نخوردم‌. وقتی آن را در محل کار ممنوع کردند‌، کارم را ترک کردم‌، و وقتی قیمت یک پاکت سیگار به هفت دلار افزایش یافت‌، اسباب و اثاثیه‌ام را جمع کردم و به فرانسه رفتم. آن‌جا‌ پیدا کردن سیگار خودم سخت بود‌، ولی اهمیتی نداشت. دست کم دو بار در سال به ایالات متحده برمی‌گشتم. هر کارتن معاف از مالیات فقط بیست دلار بود،‌ و من‌ پیش از این‌که سوار هواپیما بشوم‌، پانزده کارتن می‌خریدم. سیگارهایی را هم که دوستانم برای کریسمس یا عید پاک برایم می‌آوردند‌، به آن اضافه کنید. از آن‌جا که همیشه آمادگی امکان آتش‌سوزی یا دزدی را داشتم‌، در بهترین حالت سی و چهار کارتن داشتم‌، که در سه جای متفاوت تلنبار شده بودند. به آن‌ها می‌گفتم «سیاهه موجودی» و می‌گفتم «تنها چیزی که بین من و فروپاشی کامل روانی وجود دارد،‌ همین سیاهه موجودی است».

انتهای پیام


5262136
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است