اقتصادی 13:08 - 08 اسفند 1393
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از دیدار هفته آینده وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در چارچوب مذاکرات هسته‌ای در مونترو سوئیس خبر داد.

 دیدار کری و ظریف هفته آینده در سوئیس 





جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز پنج‌شنبه خود در پاسخ به این سوال که آیا دیدگاه آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته‌ای ایران مشابه است، گفت: دستیابی به یک توافق هسته‌ای ایران تنها به نفع منافع ملی ما نیست بلکه منافع همپیمانان ما شامل اسرائیل را نیز در بر دارد.



جن ساکی ادامه داد: این توافق همچنین به امنیت جامعه جهانی مربوط است و اگر چنین باوری نداشتیم ما و دوستان‌مان در گروه 1+5 تا این اندازه زمان و انرژی برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای با تهران صرف نمی کردیم.



این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اظهار کرد: آمریکا هنوز گزارشاتی را درباره روند مذاکرات در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد و ما به گفت‌وگوهایمان با دولت اسرائیل در این باره ادامه می دهیم. ما در روزها و هفته‌های پیش رو نیز این کار را انجام خواهیم داد.



وی در ادامه درباره نگرانی‌های رژیم صهیونیستی نسبت به یک توافق هسته‌ای گفت: آنچه وزیر امور خارجه در گزارشش به اعضای کنگره تاکید کرده این است که پیش‌داوری درباره توافق هسته‌ای نداشته باشیم و پس از حصول آن به اجزا و جزئیات نهایی‌اش توجه کنیم. اجازه دهید ببینیم آیا این توافق مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود یا نه؟ چیزی که به نفع همه خواهد بود.



جن ساکی در پاسخ به این سوال که سفر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به سوئیس برای مذاکره با محمدجواد ظریف همتای ایرانی اش موجب می‌شود کری نتواند در سخنرانی نتانیاهو در کنگره شرکت کند، گفت: زمان برگزاری مذاکرات را لزوم آن تعیین می‌کند و همانطور که می‌دانید ما تنها چند هفته تا پایان ماه مارس برای دستیابی به یک چارچوب سیاسی فرصت داریم بنابراین ضروری بود که وزرای امور خارجه ایران و آمریکا هفته آینده با یکدیگر دیدار کنند.



وی همچنین درباره ادعای یک عضو گروهک تروریستی منافقین مبنی بر وجود یک سایت هسته‌ای محرمانه در تهران بیان کرد:‌ ما اطلاعاتی نداریم که بتوانیم این گزارش را تائید کنیم، اگرچه این گزارشات به دست ما رسیده است. همچنین از آنجا که من می دانم این گزارش هنوز ثابت نشده است.




5934883
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌های اعلامی سالانه ۲۰ درصد خروج ارز مربوط به واردات کالا‌های اساسی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم کشت قراردادی و خودکفایی محصولات اساسی، میزان واردات کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است