استانی 13:31 - 23 آبان 1397
‌نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با ابرازگلایه از عملیاتی نشدن راه‌آهن همدان- تهران گفت: امروز بعد از گذشت 3 ماه از وعده آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی قسمت باقیمانده راه‌آهن همدان - تهران اجرایی نشده است و گلایه‌مند هستیم.

گلایه نماینده مردم همدان از عملیاتی نشدن راه‌آهن همدان- تهران

‌به گزارش ایسنا، ‌حمیدرضا حاجی‌بابایی چهارشنبه 23 آبان در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، با بیان اینکه 60 درصد اقتصاد عمرانی کشور در وزارت راه و شهرسازی است، اظهار کرد: در استان همدان کارهای استراتژیکی آغاز شده و امروز نیز دنبال می‌شود که راه‌آهن همدان یکی از این کارها بوده است.

وی با اشاره به اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار از بودجه سال 97 به راه‌آهن همدان-زنجان، تصریح کرد: راه‌آهن همدان- ملایر نیز آغاز شده است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه کارهای اساسی و استراتژیک استان نیاز به توجه ویژه دارد، عنوان کرد: برقی شدن قطار یکی از خواسته‌های استان همدان است که می‌خواهیم هرچه زودتر انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه کلانشهر شدن همدان یکی دیگر از کارهای استراتژیک استان است، یادآور شد: موضوع کلانشهر باشد؛ گفتمان عمومی استان شود و این کار با سرعت صورت گیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه باید استان را راه بیندازیم، افزود: پروژه بیمارستان اکباتان چند سالی بود که متوقف شده بود اما دو سالی است که آغاز شده و باید این پروژه زودتر جمع شود.

وی با اشاره به اینکه امروز استاندار همدان تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: ما در مدیریت به کار فکر می‌کنیم و به حزب و گروه توجه نمی‌کنیم، به طوری‌که نمایندگان استان در راستای آنچه دولت می‌گوید کار می‌کنند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه دولت اعتقاد دارد که استاندار بومی برای هیچ استانی انتخاب نشود، ادامه داد: استاندار همدان از 2 ماه قبل مشخص شد و قطعی هم بود که از استان انتخاب نمی‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس با تأکید بر اینکه باید استان را به سمت کار و برنامه‌ریزی ببریم، عنوان کرد: امروز به جرأت اعلام می‌کنم با وجود همه مشکلات مالی موجود در کشور 20 پروژه عمرانی را فعال کردیم.

وی با اشاره به اینکه در اجلاس جهانی گردشگری دفتر منطقه‌ای این سازمان به ایران داده شد، افزود: مرکز این دفتر به همدان داده شده است.

وی با انتقاد از اینکه ورودی و خروجی‌های همدان بد است، بیان کرد: همدان ورودی و خروجی بدی دارد که باید جمع شود چرا که میلیون‌ها نفر در طول سال از این مسیر عبور می‌کنند، بنابراین باید از میدان فرودگاه تا آزادراه همدان- ساوه اتوبان شود.

معاون امور عمرانی استاندار همدان نیز با بیان اینکه بازنگری طرح جامع همدان از طرح‌هایی بود که توسط نمایندگان به شدت پیگیری می‌شد، گفت: به علت معضلات حاشیه‌نشینی که در همدان وجود داشت، تصمیم بر بازنگری طرح جامع شهر همدان گرفته شد.

محمودرضا عراقی اظهار کرد: بازنگری طرح جامع شهر همدان در حالی انجام شد که عکس هوایی همدان نیز تهیه می‌شد که برای نخستین‌بار طرح جامع با عکس‌برداری هوایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن در زمان فرهاد فرزانه، مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان عملیاتی شد، ادامه داد: باحضور وزیر و تأکید رئیس جمهور یک عزم ملی در استان انجام شد و کار باقیمانده با سرعت بالایی صورت گرفت.

به‌گزارش ایسنا،؛ در این مراسم از زحمات فرهاد فرزانه تقدیر و اسداله ربانی‌ارشد طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان منصوب شد.



انتهای پیام


9973183
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است